17.07.2017

Annika Avikson ETKAL-i juhatuse ainuke naisliige!

2004 – … AD Angels asutaja, partner ja tegevjuht
2001-2004 Euro RSCG Idea projektijuht ja klienditeeninduse juht
2000 Artmiks Ogilvy projektijuht

Et teada saada rohkem Annikast esitasid tema kolleegid AD Angelist talle mõned küsimused, saage ka teada, kes Annika on.

1.   Sa õppisid Tartu Ülikoolis politoloogiat. Kes oleks saanud sinust siis, kui sa poleks peale ülikooli lõpetamist läinud reklaamiagentuuri tööle?Ilmselt diplomaat. Aasta vahetusõpilaseks olemine, pani mind nägema maailma hoopis teise pilguga ja huvituma rahvusvahelistest suhetest. Nii muutsin oma varasemaid plaane ja läksin juura asemel Tartusse hoopis politoloogiat õppima. Mul olid suurepärased õppejõud alates Rein Taageperast, Raivo Vetiku ja Rein Toomlani, kellele olen väga tänulik nii oma maailmapildi avardamise eest, kui ka võimaluse eest juba ülikooli ajal erialast tööd teha. Taagepera soovitusel oli plaan minna pärast ülikooli lõppu Fulbrighti stipendiumiga California Ülikooli San Diegos, rahvusvahelistest suhetes magistrikraadi tegema. Aga elu ja reklaam tulid vahele.2.   Mis on see, mis sind oma töö juures kõige rohkem sütitab/paelub?

Loovus. Uued ideed. Nullist millegi erilise, ägeda ja põneva loomine. Olgu see bränd või kampaania. Ja muidugi ka tulemused. Kui ikka bränd toimib või kampaania töötab ja kliendil on sellest kasu, on töö kuhjaga tasutud.

3.   Mis asi annab Sulle tööd tehes jõudu, et raskustest üle saada ja mis motiveerib seda kõike tegema?

Minu inimesed. Mul on õnnestunud enda ümber koondada super äge kamp pühendunud ingleid, kellega koos tööd teha (ja lõbutseda) on suurim rõõm. Ja nagu iga inimest, motiveerib mind ka kiitus. Õnneks ei ole meie kliendid kiitusega üldse kitsid!

4.   Miks on reklaamitöö just Sinu töö, millist osa see sinu isiksusest avab, puudutab, laiendab?

Ma armusin tegelikult reklaamitöösse praktiliselt esimesest silmapilgust. See sobib minu kärsitu loomusega, sest asjad käivad väga kiiresti ja igav ei hakka iialgi. Tihti arvatakse, et reklaamitöö on pealiskaudne, aga see on täiesti vale. Meie valdkonnas saad tõeliselt head tööd teha ainult siis, kui sul on ühest küljest lai silmaring, sa oled uudishimulik, aga teisest küljest tuleb erinevatesse valdkondadesse minna ikka väga süvitsi sisse. See meeldib mulle väga. Ja kuna ma ei pea ise ennast just kuigi loovaks inimeseks, siis mulle meeletult meeldib näha enda ümber iga päev nii palju loovust ja loovaid inimesi.

5.   Mis teemad Sind peale disaini, reklaami ja turunduse veel huvitavad?

Ma olen selline üsna kõigesööja st. teemasid, mis mind huvitavad on palju. Kindlasti reisimine, ilma selleta ei kujutaks elu ette. Reisimise juurde käib enamasti ka sukeldumine. Kõik kontinendid on läbi käidud, aga kõige rohkem kisub alati tagasi Itaaliasse. Muusikal on kindlasti mu elus oluline koht – olgu see Pärt või Tormis, mõni hea klassikalise muusika kontsert minu suure lemmiku Kristjan Järvi dirigeerimisel või hoopis mõnusa house muusika järgi hommikuni tantsimine. Teater, kino, lugemine, need ka kindlasti. Ja minus on kindlasti alles ka omajagu annus politoloogi st. jälgin väga huviga, mis maailmas toimub.

6.   Kas annab võrrelda brändi ja tarbija suhet paarisuhtega?

Ikka annab. Aga veel paremini annab aga paarisuhtega võrrelda kliendi ja agentuuri suhet. Heaks toimimiseks on üsna samad eeldused – respekt, avatus, usaldus, rääkimine, hoolimine, vähemalt mingil määral ühesugune maailmapilt jne.

7.   Kolm asja, mida enamus inimesi Sinu kohta ei tea.

1. Minu läbi aegade lemmikfilm on täielik klassika – Tuulest viidud
2. Mängisin filmis Kormoranid ehk nahkpükse ei pesta
3. Kui ma sündisin oli Billboardi nr 1 hit Alan O’Day Undercover Angel. Rääkides saatusest!

8.   Mida (veidrat) Sa teed, kui keegi ei näe?

Üldiselt julgen ka teiste nähes veider olla:) Aga üksi olles olen ilmselt Instagramis rohkem kui peaks.

9.   Kuidas suudad alati positiivseks jääda?

Küsimus eeldab, et jään alati positiivseks. Tore, kui selline mulje on jäänud! Aga tegelikult – stressamine ja närvitsemine ei tee kunagi midagi paremaks ja igale olukorrale on lahendus.

10. Kirjelda ühte mugavustsoonist väljatulemist nõudnud olukorda.

Koondamine. Eriti kui seda tuleb teha igati tubli töötajaga ja toreda inimesega. Õnneks on tulnud seda ainult ühel korral teha, masu ajal.

11. Kes või mis Sind inspireerib?

Mulle meeldib lugeda ägedate inimeste elulugusid ja mind inspireerivad nt Sheryl Sandberg, Richard Branson jpt.

12. Millise raamatu oleksid tahtnud kogu maailma raamatutest ise kirjutada?

Tore oleks osata luuletada sama hästi nagu Artur Alliksaar. Ehk siis Päikesepillaja. Või hoopis teisest ooperist – Henry Kissingeri Diplomaatia.

13. Kui kiiresti jooksid 60 meetrit põhikoolis?

Seda peaks vanade diplomite pealt vaatama:) Olin mingil hetkel kooli esisprinter.

14. Üks “mis ei tapa, teeb tugevaks” lugu, ehk siis milline jama on sind kõvasti õpetanud?

Sügaval masuajal tegime ühele uuele kliendile eriti tuusa jõuluvalgustuse lahenduse, mille teostus koos üle 1km Hiinast tellitava led ribaga maksis u 800 000 krooni. Pikk jutt lühidalt – kuigi tellitud sai vägagi aegsasti, jõudsid ledid kohale vahetult enne jõule, mis tähendas, et esimeseks advendiks ehk kliendi poolt määratud tähtajaks valgustus üles ei saanud. Ei saanud ka jõuludeks ega peale jõule, sest allhankija lihtsalt ei saanud tööga hakkama. Asi päädis sellega, et klient esitas meile advokaadibüroo kaudu nõude 50% ettemaksu tagastamisele + kompensatsioonile ülejäänud 50% osas, sest tellitud tööd nad ei saanud. See oli siis meie jaoks üüratu raha, kaugeltki mitte sellist summat meil kontol ei olnud, olime just koondanud ehk üsna hapras olukorras. Ja vahepeal jõudis allhankija pankrotti minna… Igal juhul rabelesime sellest olukorrast välja, küll tohutu aja, närvi- ja ka piisava rahakulu hinnaga. Aga saime aru, et ka kõige lootusetumana tunduvale olukorrale on alati mingi lahendus olemas. Kõige selle juures suutsime ka kliendi säilitada!

15. Millise mantra või põhimõtte järgi Sa elad?

Lihtne – ära tee teistele seda, mida ei taha, et Sulle tehtaks. St pean empaatiavõimet väga oluliseks. Ja pärast Facebooki COO Sheryl Sandbergi raamatu Lean In lugemist mõtlen üha rohkem ka sellele, mida ma teeks, kui ma ei kardaks. Et midagi (vale)hirmu tõttu tegemata ei jääks.

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt