Kõik uudised

Aasta üritusturundusagentuur Orangetime Event: Projektijuhid on meil staarmängijad

Kuldmuna 2019 üks kahest Grand prix'st läks jaanuaris Tallinnas toimunud Coca-Cola Euroopa regiooni aasta tippkohtumise korraldamise eest üritusturundusagentuuridele Orangetime Event ja Vool Events, kes tegid sellega Eestis ajalugu nii ürituse mahu, taseme kui keerukuse poolest. See oli esimene kord, kui Kuldmuna Grand prix võitis üritusturundusagentuur. Ühtlasi võitis Orangetime ka aasta üritusturundusagentuuri tiitli. 

Turundajate Liit käis Orangetime’il nende Telliskivis asuvas oranžis majas külas ja vestles loovjuhi Jorven Viiliku, projektijuhi Enel Teinemaa ning partneri Maicken-Ninel Lokotariga.

Enel Teinemaa Kuldmuna 2019 galal. Fotograaf: Laura Oks

Orangetime’i kodulehel seisab, et olete üritusDISAINIagentuur. Mida see tähendab? 

Maicken-Ninel Lokotar: See tähendab, et oleme koos oma kliendiga ühise eesmärgi nimel nö. ürituste arhitektid. Istume kliendiga ühel pool lauda ja meie ideed sünnivad tiheda koostöö viljana.  

Jorven Viilik: See peegeldab meie tööprotsessi ja metoodikat, kuidas me ülesannetele läheneme – mõtleme iga detaili läbi, igal asjal peab olema põhjus ja eesmärk. Üritust ei tehta ürituse pärast. Oluline on, mis hakkab juhtuma pärast. Kõrgkvaliteediline elluviimine on meie fookus by default.

Mis on Eesti üritusturunduse kultuuris teie hinnangul viimase 10 aastaga muutunud?  

Maicken: Olen selles valdkonnas töötanud 6 aastat, nii et 10 aasta tagust kogemust paraku ei ole. Aga kui peaks võrdlema, siis on selge, et klient on muutunud teadlikumaks. Üritus ei ole enam ammu lihtsalt vahva koosviibimine, vaid eesmärgistatud sündmus ,millel on mõõdetav tulemus ka ettevõtte jaoks.  

Enel: Kui täna küsivad kliendid, mida teised teevad, siis mitte seetõttu, et teha samamoodi, vaid ennekõike, et teha ise uutmoodi. Võrreldes kümne aasta taguse ajaga, on eestlased usinamad kultuuritarbijad ning oluliselt rohkem käiakse ka väljas söömas. See on muutnud nii ürituse tellijat kui külalisi teadlikumaks ja nõudlikumaks. Õnneks ei ole enam palju selliseid üritusi, mille eesmärk on lihtsalt lõbusasti koos palju õlut ära juua – juba mitu aastat on pildil mõiste edutainment (education + entertainment), mis tähendab, et lõbusale olemisele soovitakse külge pookida ka mõni silmaringi laiendav või tööalaselt hariv tegevus või kõneleja. Ühtlasi on tõusvas trendis ka heategevusliku fookusega üritused ning järjest enam mõeldakse keskkonnasõbralikkusele. 

Jorven: Traditsioonilisi suvepäevi ja jõulupidusid tehakse ikka, aga tahetakse teha teistmoodi. Mulle tuli näiteks kliendilt briif: „Teeme suvepäevad, mis ei ole üldse suvepäevad!“. Siit algabki meie tööprotsess peale. Mulle tundub, et klientidel on suurem huvi minna muutustega kaasa. 

Millised on Orangetime’i enda suvepäevad? 

Jorven: Me lähme kõik koos reisile. Eelmisel aastal käisime näiteks Berliinis, sel aastal lähme Barcelonasse.  

Millega te oma töös täpsemalt tegelete? 

Enel: Minu kui projektijuhi töö on nagu Hunt Kriimsilma oma – alustades kliendilt briifi saamise, loovpakkumise valmise eest vastutamise ja eelarve koostamisega ning lõpetades ürituse kohapealse korralduse juhtimisega. Projektjuht haldab suurt pilti. Kui avastad end üritusel laudu tõstmas või muid pisiasju tegemas, on projekt kehvasti juhitud.  

Jorven: Projektijuhid on meil staarmängijad! Nad lahendavad metsikult keerulise ülesande ära. Minu kui loovjuhi roll on määrav pigem alguses, et aidata välja mõelda suund ja hiljem kätt jooksvalt pulsil hoida. Muuseas, loovust ei rakenda me ainult klientide suunal, vaid ka agentuuri sees. Kui oma “kodu” on korras, saad pakkuda klientidele kvaliteeti. 

Mis teie töö raskeks teeb? 

Enel: See on töö, mida kannad endaga kogu aeg kaasas. Ei ole nii, et kell saab 5 ja pastakas kukub käest. Olles õhtuti või nädalavahetustel töölainelt eemal, tiksuvad erinevad tööülesanded siiski mõtteis.  

Maicken: Mul on kodus voodi kõrval märkmik, kuhu panen öösiti oma parimaid mõtteid kirja. Mõte tuleb, ehmatan üles ja panen selle pimedas käsikaudu kirja.  

Jorven: Sarnaseid probleeme on palju, aga igal pool ei tööta sama lahendus. Ei ole nii, et – piltlikult – nael turritab välja ja lahendan selle probleemi lihtsalt haamriga peale lüües ära. Mida lähemale me probleemile saame, seda suurem on tõenäosus, et me selle lahendame. Raske on kuna see on huvitav ja tihti ei saagi rahu enne kui lahendus on olemas.  

Orangetime Events Kuldmuna 2019 galal. Fotograaf: Virgo Haan

Mis teie töö ägedaks teeb?  

Enel: Kolleegid! Ja kliendid, kes saadavad meile õnnestunud ürituste järgselt lilli või torti. Uskuge, me hindame seda kõrgelt! Äge on see, et näeme oma töö tulemust vahetult. Paljudes teistes ametites ei saa eduelamust ise nii füüsiliselt nautida. 

Jorven: Olen Eneliga nõus – meil on siin tõesti hea seltskond! Meie töö on raske ja lõbus samal ajal. Ja mulle meeldib meie mantra: „Get shit done!“. Mis suures pildis näitab usaldust oma kolleegidesse ja annab vabaduse ise oma ajaga arvestada. Sa ei pea määratud ajal olema kontoris, vaid lihtsalt oma asjad ära tegema. Kui tahad, lähed stressad kodus edasi :) Kogu meie agentuur toimib sisemiselt nagu freelancer. Igaüks on ise oma peremees ja vastutaja.  

Maicken: Meie kontori sisekliima ja tiimi läbisaamine on vinge. Mulle meeldib see tunne, et sa TAHAD hommikul tööle minna… see ongi äge. Loomulikult teeb palju rõõmu ka klientide positiivne tagasiside.  

Milline on hea klient? 

Enel: Hea klient on püsiklient, sest siis on meil olnud võimalus teda aja jooksul tundma õppida. Avatud kaartidega mängimine ja pidev tagasiside andmine on tähtsad. 

Maicken: Meie klient :) 

Jorven: Hindame kõrgelt kliente, kes meid endale lähedale lasevad ja usaldavad, sest meie töö edu sõltub sellest. Pidev piikide purustamine teeb tulemuseni jõudmise raskeks. Hea klient julgeb meie ideedega koos lennata ja riskida. 

itsite tänavu jaanuaris Tallinnas toimunud Coca-Cola Euroopa regiooni aasta tippkohtumise korraldamise eest Kuldmunal ühe peaauhindadest – Grand prix. 700 Coca-Cola Euroopa võtmetöötajat kohtusid Tallinnas, et ühiselt tulevikku vaadata. 3-päevane üritus sisaldas 2 konverentsi Tere Tennisekeskuses ning õhtuseid pidusid Kultuurikatlas ja Teras Beachil. Rääkige sellest suursündmusest palun lähemalt.  

Maicken: See oli mastaapseim firmaüritus, mis Eestis kunagi tehtud on! Ühtlasi ka suurima käibega. 

Jorven: Coca-Cola Baltikum on olnud meie klient juba pikka aega, aga see tippkohtumine oli väga suur projekt ka Euroopa mastaabis. 

Enel: Ürituse korraldaja leidmiseks tehti konkurss, kus meil olid vastas Vene ja Poola suured agentuurid, kus töötab kümneid kui mitte sadu inimesi. Võrreldes Venemaa ja Poolaga on Eesti turg väike ning ka agentuurid on pisikesed. Meie 8-liikmeline agentuur on Eestis üks suuremaid. Et välismaistele gigantidele tugevamat vastupanu osutada, haarasime kampa ka teise Eesti agentuuri Vool Eventsi. 

Saime Coca-Colalt põhjaliku briifi ja eelmisel aastal Roomas toimunud ürituse loovpakkumise, mis koosnes ca kahesajast slaidist ning pea kõigist pakutavatest lahendustest olid ka 3D visualiseeringud. See andis hea aimduse, milline tase nii mastaapses ja suurte panustega mängus on.  

Meie kasuks sündinud otsus tehti Coca-Cola Ida-Euroopa regiooni peakontoris ning kolme kuuga tegime ürituse nullist kuni teostuseni ära – selle aja sisse jäid nii jõulud kui aastavahetus ning nii mõnedki muud projektid, mis vajasid ka tähelepanu. 

Maicken: See oli meie jaoks erakordne töö. Väga stressirohke muidugi, aga meie 300 inimesest koosnev tiim, kelle lõpuks kokku panime, koosnes positiivsetest inimestest, kes leidsid alati aega, et vahepeal ka nalja visata. Ilma nendeta oleks see olnud mission impossible.  

Enel: Huvitav kogemus oli teha koostööd Vool Eventsiga – näha oma konkurendi telgitagustesse, saada aimu nende loovprotsessist ja projektijuhtimise käekirjast. Et võita, tuli mõelda avatult ning jagada kõiki pähe turgatanud häid ideid.

Usun, et ehkki peame tõenäoliselt peagi taas mõnel konkursil omavahel rinda pistma, tegi koostöö mõlemat osapoolt targemaks ja tugevamaks.

Fotol: Sten Skolimowski, Jorven Viilik, Enel Teinemaa, Kaija Kevvai ja Maicken-Ninel Lokotar. Kuldmuna 2019 galal. Fotograaf: Harry Tiits

Mis oli Vool Eventsi roll? Nemad said ju koos teiega selle sündmuse eest Grand prix. 

Jorven: Sten Skolimowski osales tugevalt loovprotsessis ja projektijuht Taavi Esperk haldas õhtuseid pidusid. Tegime koos Eestis ajalugu nii ürituse mahu, taseme kui keerukuse poolest. 

Fotol: Taavi Esperk Kuldmuna 2019 galal. Fotograaf: Harry Tiits

Kuidas valida omale üritusturundusagentuuri? Mida silmas pidada? 

Enel: Agentuuri nimes võiks sisalduda mõni värv või viide puuviljale :) 

Jorven: ... ja asuda võiks agentuur Telliskivis! Aga tegelikult - astu agentuuriga suhtlusesse. Siis saavad mõlemad pooled aru kuidas edasi liikuda. Auhinnad on ka hea kvaliteedi märk.

Maicken: ...või tee konkurss, kuhu kutsu mitte rohkem kui 3 pakkujat. 

Milliseid üritusi teile meeldib teha? Mis teil silmad särama paneb? 

Enel: Püsiklientide üritusi!  

Jorven: Meile meeldib näha, kui sisu toidab tulemust. Kui üritusel on mõju. Et see pole lihtsalt ettevõtte raha kulutamine.  

Kas ilma üritusteta kuidagi ei saa?  

Enel: Saab, aga väga kurvalt… 

Võiks ju lihtsalt töötajatel palka tõsta? 

Enel: Teatud piirist alates ei taju inimesed enam palgatõusu kuigi tugeva motivaatorina ning olulisemaks saavad muud väärtused – töö sisu, keskkond, ümbritsevad inimesed ja ühisüritused. Näiteks tehnoloogiafirmade vahel käib tugev tööjõusõda ja siin tuleb mängu ettevõtte kui tööandja kuvand – mainekujundus nii seest- kui väljastpoolt.

Ettevõtted teevad omale tänapäeval loov- ja meediaagentuure maja sisse. Kas olete kuulnud ka mõnest in-house event agentuurist? On see üldse mõttekas või võimalik? 

Enel: In-house event agentuur on pigem erandlik, ent mitmetes ettevõtetes on tööl event managerid, kes on lüliks agentuuri ja ettevõtte vahel. Kui ettevõte teeb üritusi rohkem kui korra aastas, on väga hea kui sündmuste korraldamine ei ole kellegi lisaülesanne, vaid põhitöö. 

Kuidas peaks üritusturundusagentuuri briifima? Millele eelnevalt mõelda?

Maicken: Piisab ühest A4-st, kõik oluline peaks sinna ära mahtuma – kes on klient, kes külalised, mis on ürituse sõnum… mida sellega öelda tahetakse, milline on sündmuse eelarve. Alati on hea saada ülevaade varasematel aastatel toimunust, et vältida kordusi.  

Enel: Meil on vaja tunnetust, kes see ettevõte on. Näiteks on oluline teada, milline on ettevõttes meeste ja naiste osakaal. Kui kõik töötajad on mehed, võiks programmi täita pigem vastassoo esindajad ja vastupidi. Ühtlasi oleks enne loovpakkumise koostamist hea teada ka eelarve suurusjärku. 

Kas te pakute oma teenuseid valdkonnapõhiselt eksklusiivselt? Kas see, et Coca-Cola on on teie püsiklient tähendab, et Pepsi või Saku ei võiks olla? 

Enel: Coca-Cola puhul on tõesti nii, et Pepsi sinna kõrvale ei mahuks. Kui mõni muu joogitootja sooviks meiega koostööd teha, kinnitaksime seda eelnevalt Coca-Colaga üle. Samas on meie klientide hulgas mitmeid panku ning ka mitmeid IT-ettevõtteid – Eesti turg on nii väike, et iga sama valdkonna ettevõtte jaoks ei jagu eri agentuure.

Intervjueeris: Silja Oja, Turundajate Liit