Kõik uudised

Anti Jürgenstein Maanteeameti kampaaniast “Võta aega, mitte elu”: meie eesmärk oligi tekitada ebamugavustunnet

Mitte keegi meist ei astu hommikul uksest välja mõttega, et täna sõidan kellegi vigaseks või surnuks. Isegi vähese kiiruseületamise puhul võib see aga juhtuda. Maanteeameti uus kampaania koputab südametunnistusele, meenutades, et õnnetus muudab paljude elusid ja kannatajaks ei ole ainult ohver. Kampaaniast “Võta aega, mitte elu” räägib lähemalt Optimist Creative’i loovjuht Anti Jürgenstein. „See on meie jaoks olnud üks keerulisemaid projekte ja seda eelkõige emotsionaalselt," tunnistab ta.

23. aprillist 20. maini kestva kampaania eesmärk on liiklejatele teadvustada, kui vähe me kiirust ületades oma aega kokku hoiame ja kui rasked võivad olla kiiruse ületamise tagajärjed. Liiklemine peaks lähtuma põhimõttest võtta aega, mitte elusid. Kampaaniaga jutustatakse kahe perekonna tõestisündinud lood.  

Madise venna lugu: 

Küllikese isa lugu:

Kampaania tellijaks on Maanteeamet ja teostajaks loovagentuur Optimist Creative koostöös Get Shot Filmsiga. 

Fotol: Optimist Creative'i loovjuht ja üks asutajatest Anti Jürgenstein

Optimist Creative’i loovjuht Anti Jürgenstein:
 

„See projekt on olnud meie jaoks väga eriline, üsna keeruline ja sellega on kaasnenud palju emotsioone. Meie käivitajaks oli teema relevantsus ja võimalus luua lahendus, mis publikut päriselt kõnetaks ja käitumist või mõtteviisi muudaks.  

Julgen tunnistada, et uudis Maanteeameti konkursi võidust tuli meile üllatusena. Kuigi me läheme alati võitma, siis seekord kahtlesime, kas nii julge ja mitmes mõttes ebamugav lahendus võiks osutuda valituks. Siinkohal kergitan kübarat tellijale, kes julges meiega koos selle riskantse teekonna ette võtta, mitte sahistada vaikselt turvalistel radadel.  

Rõõm segunes aga ehmatusega, sest pakutud lahendus oli vaja ka ellu viia ja kõige suurem väljakutse oli leida vaprad inimesed, kes oleks valmis haavad lahti rebima ja rääkima enda lähedase traagilisest hukkumisest. Sellist andmebaasi meie käsutuses ei ole ja guugeldades neid ei leia. Lisaks oli veel mitmeid kitsendavaid asjaolusid, seega tegelesime põhimõtteliselt käeraudade ja sangpommiga ujumisega. Siin on jälle kiitmise koht - Get Shot Films tegi imet ja aitas meil välja ujuda, leides õiged inimesed, kellel olid rääkida raputavad lood. 

See on meie jaoks olnud üks keerulisemaid projekte ja seda eelkõige emotsionaalselt. Kuna olime ise hingega asja juures, siis oli väga keeruline tunda rõõmu ka õnnestumise hetkedel, mil saime osalejate ja hukkunute lähedaste nõusolekud lugude jutustamiseks või hukkunud noorte inimeste fotode eksponeerimiseks. 

Kui esimest korda vaatasime koos meeskonnaga filmitud materjali, kestis ruumis veel pikalt vaikus pärast filmi lõppemist. Meie eesmärk oligi tekitada ebamugavustunnet. 

Piirkiiruse järgimist propageerivaid kampaaniaid on Eestis läbi viidud juba aastaid, kuid probleem on jätkuvalt terav. Me tahtsime luua lahenduse, millel on potentsiaali muuta olukorda päriselt. Rahvas on juba ära harjunud vingelt lavastatud ja teostatud lugude vaatamisega. Me otsustasime olla toorelt ausad ja panna lauale päris inimesed, päris lood, päris emotsioonid. Me ei ilustanud midagi, ei muutnud lugusid kurvemaks või dramaatilisemaks. Me ei kirjutanud ette Küllikesele ja Madisele, mida rääkida. Päris elu võibki olla uskumatult traagiline. 

Jabur on see, kui lihtne on õnnetusi ennetada - lihtsalt pressi gaasipedaali vähem. Ajavõit on olematu, kaotus võib olla korvamatu. 

Siia lõppu lisan veel ühe tänu. Selle kõige suurema. Oleme lõputult tänulikud Siimu, Maili ja Heino lähedastele, et leidsite endas tugevuse rääkida ära need kurvad lood ja andsite loa kasutada fotosid. Me ei saa seda kunagi teada, aga võib olla tänu oma vaprusele säästate te teisi kõige suuremast kaotusvalust. Olge hoitud.“ 



Tutvu kampaania veebilehega: kiirus.mnt.ee/vota-aega-mitte-elu 

Kampaania väljundid:

  • Välimeediapinnad
  • Televisioon
  • Sotsiaalmeedia- ja veebireklaamid
  • Raadiod
  • Kinod
  • Maanteeameti ning Politsei- ja Piirivalveameti teenindusbürood
  • Poodide siseraadiod

Silja Oja, Turundajate Liit