10.09.2019

Blogi: Kuidas Maria ja Daniil Cannes Lionsi noortevõistlusel Eestit esindamas käisid

Eestit
esindasid Young Lions Design võistlusel sel aastal Taeva Pesamuna konkursi
võitjad Daniil Golubev ja Maria Rahamägi. Maria ja Daniili seiklustest
Cannes’is ja võistlusest endast saab lähemalt lugeda nende blogist.

Fotol: Maria Rahamägi ja Daniil Golubev Cannes Lionsil juunis 2019

Iga aasta juunis kogunevad tuhanded
loovinimesed tervest maailmast Cannes’i, et ammutada inspiratsiooni, luua uusi
tutvusi ja lihtsalt mõnusasti Prantsuse Riviera elu nautida. Sajakonna noore
jaoks see nädal aga nii lõbus ja stressivaba ei ole. Kui Cannes Lionsi
põhikategooriate võistlejatel on töö juba tehtud ja kohapeal jääb üle vaid
žürii otsuseid oodata, siis noortevõistluse Young Lions osalejaid ootab töö kohapeal
ees.

Esmaspäev, 17. juuni

18:20

Esimene päev selja taga! Jõudsime hommikul
kohale, lennujaamast kohvriga otse festivalile, et ikka võimalikult palju näha jõuaks.
Ilmselgelt oleme mõlemad üle pakkinud – enamik festivalirahvast käib (vähemalt
päevasel ajal) lühikeste pükste ja t-särgiga või lihtsa suvise kleidiga. Ei
teagi, kas kõiki neid “uhkeid rõivaid”, mis kaasa pakkinud oleme, siin kanda jõuab.

cannes1

Cannes on täiega mõnus – terve linnake on elu-melu täis ja festivalialal on hea
vibe. Täna jõudsime umbes viide sessiooni. Õppetund: ära paneeldiskussioonidesse
mine!

Nüüd kiire dušš ja välja õhtuseid unofficial üritusi avastama! Saame
teiste eestlastega kokku, aga kauaks pidutsema täna jääda ei tohi – homme algab
meie Young Lions võistlus, nii et peab korralikult välja puhkama.

Teisipäev, 18. juuni

9:40

Today’s the day! Täna
pärastlõunal saame oma Young Lions disainikategooria briifid kätte. Siis saame
terve õhtupooliku ajurünnakut teha ja plaani paika panna ning alles homme
hommikul oma station’isse tööle minna. Pole aimugi, mis lähteülesandeks
tuleb – ainus asi, mida teame, on see, et peame homme kella 19ks looma
brändingu mingile MTÜ-le.

Enne seda tahaks veel paari ettekannet
kuulama jõuda ja festivalialal natuke ringi vaadata.

Ja mis on parim viis hommiku alustamiseks?
Rendikorteri kapslimasinat parandades, et oma hommikukohvi ikkagi edukalt kätte
saada.

14:15

Saime just briifinguruumist välja, briif
käes! Põnev-põnev! Ülesanne on sel aastal eriti vinge (vähemalt võrreldes
viimase paari aasta briifidega, mida netiavarustest näinud oleme) – peame looma
logo ja brändingu World Wildlife Fundi uuele noorteliikumisele Youth for Our
Planet. Äge on see, et saame ülesande teha tööd just noorteliikumisele, mitte
mingile suvalisele organisatsioonile. Oleme Mariaga ka ise mitmes
noorteliikumises aktiivselt kaasa löönud, nii et meil peaks head šansid
olema.

cannes2

Disainikategoorias võistleb sel aastal 24
meeskonda – kõik samamoodi kahekaupa, oma riigis kohaliku konkursi (paljudes
riikides just brändinguvõistluse) võitnud alla 30-aastased noored. Nägime kõik
meeskonnad ära, aga briifingus hoidsid kõik teineteisest eemale – konkurendid
ikkagi. Loodame, et pärast võistlust saame kellegagi tuttavaks ka.

16:30

Tegime pärast briifingut kiire lõuna
kohalikus prantsuse lõunarestoranis ning varusime ööseks Red Bulli ja snäkke.
Idee hakkas juba jooksma – briifis räägiti, et klient soovib lihtsat
brändisüsteemi, mida noorteühendused üle terve maailma, isegi kui neil proffi
kujundajat ei ole, saaksid kasutada. Mõtlesime, et läbiva kujunduselemendina
võiks kasutada mingit sorti raami, mida näiteks sotsmeedia postitustele panna
või miks mitte ka protestiplakatile joonistada. Otsustasime, et meie bränding
peab olema kasutatav nii online’is kui ka offline’is. Nüüd aju
ründama ja uusi ideid koguma!

18:15

Oleme nüüd paar tundi brainstorm’inud
ja suurt ideed otsinud. Oleme ühel meelel, et nii suur ja globaalne probleem
nagu kliimasoojenemine võib paljudele tunduda liiga abstraktne ja kauge.
Mõtleme, et peaks seda lokaalsemaks muutma ja tegema selgeks, et muutus algab
kohalikul tasandil ja igaüks saab oma tegevustega kliimasoojenemise vastu
võidelda.

cannes3 block

Pesamunal tõi meile edu positiivne lähenemine
tõsisele probleemile. Ka teadusuuringud toetavad seda lähenemist, sest masendav
või negatiivne visuaal tõrjub inimesi eemale, mitte ei kaasa neid mõtlema ja
tegutsema. Niisiis teadsime, et meie töö peab jätma rõõmsa mulje.

Kuna uus liikumine luuakse selleks, et olemasolevad kliimaliikumised ühendada,
siis teeme muudetava logo, kuhu iga kohalik liikumine saab oma koha /
olemasoleva organisatsiooni nime panna – Youth for Our Planet Tallinna kohalik
versioon oleks siis Tallinn for Our Planet jne.

Vaatasime erinevate protestide plakateid ja mõtlesime neist inspireeritud fondi
teha – logos ja mujal kasutamiseks. Ei tea, kas homme 10 tunniga jõuab valmis…

20:40

Juhe on veits koos. Ideid ja mõtteid on
palju, aga kuidas need nüüd visuaalsesse identiteeti vormistada, väga veel ei
tea (kusjuures kõik oma ideed peame homme ühele A3-le ära mahutama!). Läheme
otsime õhtusööki kusagil korteri lähedal, äkki aitab. Maria Tripadvisori
kasutamise oskused ei vea alt ning maitsvast aasia toidust saime kõhu täis ja
ülejääke ka järgmiseks päevaks. Teeme pärast õhtusööki väikese jalutuskäigu
lootuses, ehk aitab pea natuke selgemaks saada.

cannes4 block

02:20

Maria liigub teise tuppa mõtlema, aga ei ole
päris selge, kas ta päriselt ka teeb tööd või magab. Hakkasime pärast õhtusööki
oma ideed kirja panema ja kujundusi proovima. Nüüd on küll täiega närv sees –
idee on justkui paigas, aga kui hakkame seda paberil sõnastama ja arvutis sketch’ima,
näeb natuke “toores” välja. Oleme oma raami idees kinni ja midagi paremat ka
pähe ei tule. Tahaks ära magama minna, aga ei tohi ka – kell 8:30 peame juba
võistlusruumis olema ja arvutis tööle hakkama. Siis ei ole enam aega ideed
muuta. Oleme veel natuke üleval, ehk tuleb viimasel hetkel mõni hea mõte.

Kolmapäev

07:45

Olime poole neljani üleval, aga midagi uut
pähe ei tulnud. Ehk ei peakski enam üle mõtlema, vaid oma esialgse ideega
julgelt edasi minema. Räägime kiirelt veel mõtted üle ja liigume
noortevõistluse alale.

09:00

Väikese hilinemisega, aga oleme kohal. Õnneks
ei ole me üldse mitte viimane tiim, mis annab juurde lootust, et jõuame ilusti
enne tähtaega (18:59!) asjad valmis. Huvitav, kas teistel tiimidel on ideed
juba paigas või miks nad veel kohal ei ole?

cannes5

Meie võistluskabiinis on iMac (väga ebamugava
hiirega), graafikalaud ja suur silt Eesti lipuga. Päris äge tunne on oma riiki
nii suurel võistlusel esindada!

11:45

Kõik tiimid on usinasti tööhoos, aga esimese
mulje järgi tundub, et pooltel ei ole samuti ideed täiesti lõplikud. Kuna kõik workstation’id
on lahtised ja nende vahel saab vabalt liikuda, teeme kiire tiiru ja uurisime,
mida teised meeskonnad teevad. Osad alles sketch’ivad, päris paljudel
tundub olevat mingi looma või taime ikooniga logo. Selles osas on meil teistest
üsna erinev lähenemine – meil on oma custom font’i põhine logo. Eks näis,
kas see erinevus on eelis või puudus.

13:00

Teeme kiire lõuna siinsamas võistluspaviljonis. Kui muidu peab oma söögi eest
ise muretsema, siis täna saame siin tasuta kõhutäie (jess!). Meie booth’i
naabrid on Soome, Austria ja Valgevene, aga ikka pole veel kellegagi tuttavaks
saanud. Parim saavutus oli lõunalauas Marial kena hollandlasega juttu ajada,
kes meid pärast võistlust terrassil toimuvale peole kutsus. Eks näeb, kas
jaksame minna.

cannes8

Väsimus hakkab tunda andma, aga võistlusnärv
(või liitrid kohvi ja Reb Bulli, mida me ära joonud oleme) hoiab veel ärksana.
Vaid mõned tunnid on jäänud – nüüd tagasi tööle!

18:45

Tööde esitamise tähtajani on viisteist
minutit ja kuigi me teame, et kõik on korras ja valmis, siis lõpliku
esitamisega on närv sees. Kas salvestasime ikka kõik failid õige nime ja seadistustega?
Vaatame veelkord kõik üle ja laeme töö võistluskeskkonda üles.

cannes6

Kaks päeva tööd seljataga – it better be
worth it
! Kui veel hommikul võistlusalale saabudes olime stressis, et idee
on väga toores, siis nüüd oleme palju enesekindlamad ja oma töö üle uhked.

22:48

Otsustame väsitavast päevast puhata korteris
sarja vaadates ja Daniili Barcelonast toodud odavat veini maitstes. Hakkame
juba voodisse magama liikuma, kui Daniil vaatab korra meili (et homset
programmi üle vaadata) ning sinna on just mõne minuti eest tulnud kutse Spotify
Beach’il toimuvale private kontserdile, kus esinevad Tove Lo ja Bebe
Rexha. Kontsert toimub praegu. Niisiis on otsus kiire ja konkreetne, paarikümne
minuti pärast astume uksest välja ja oleme kergeks peoks siiski valmis.

 

cannes7

 


Neljapäev

09:40

Pea on eilsest peost natuke paks. Läheme
vaatame, mis rannapaviljonides toimub – Pinterest Beach’il pidi mingi lahe baar
olema ja Google Beach’i soovitati ka kindlasti vaatama minna. Võistluse tõttu
ei olegi veel jõudnud eriti ringi vaadata. Pärastlõunal on meie kategooria
võitjate väljakuulutamine, sinna ei tohi hiljaks jääda!

12:50

Jäime muidugi võitjate väljakuulutamisele
hiljaks – läksime hoopis valesse hoonesse! Väga kiire ja lühike oli. Lühidalt –
me ei saanud midagi. Ainult kolm esikohta anti välja ja no meie arvates olid
need ikka natuke igavad. Huvitav, mis žüriile nende juures nii väga meeldis…
Paari tunni pärast saame veel žüriiga kokku ja kuulame nende tagasisidet.

17:20

Kuulasime just žürii tagasiside ära. Žürii
ütles, et nad otsisid lihtsat sümbolit või ikooni, mis oleks meeldejääv. Päris
paljud osalejad tundusid pettunud olevat. Žürii kommenteeris igat tööd ka
natuke detailsemalt, mis oli väga tore neist. Paljude kohta öeldi, et töö oleks
sobinud pigem lühema kampaania jaoks, aga mitte organisatsiooni visuaalseks
identiteediks. Ka meie kohta öeldi, et oli hea töö, aga natuke keeruline
teostada noorteühendustel üle maailma.

Mis siis ikka, ühe vinge kogemuse võrra
rikkamad oleme ikka, ja kaks päeva Cannes’is on veel ees, läheme festivali
edasi nautima!

Neljapäeva- ja reedeõhtustel pidudel saime
lõpuks ka teiste Young Lionsi osalejatega tuttavaks ja oleme sotsiaalmeedia
vahendusel ühendust hoidnud ka pärast võistlust.

Kokkuvõte

Üldiselt on Cannes Lions selline FOMO (fear
of missing out
) üritus – ükskõik kui palju sa ei tee ja ringi ei käi, ikka jääd
suuremast osast ilma, sest kõike toimub lihtsalt nii palju ja korraga (õnneks
on korraldajad sellega arvestanud ja peamiseid sessioone saab hiljem järelvaadata).
Kui Young Lionsi võistlusel osaled, jääd veelgi rohkemast ilma, sest kaks päeva
on võistluse pärast täiesti kinni. Küll aga on see üks unustamatu kogemus ja
võimalus ühel maailma vingeimal festivalil osaleda.

Kindlasti soovitame kõikidel noortel
järgmisel aastal Pesamunal osaleda ja võitjatel Cannes’i võistluseks
korralikult ette valmistuda. Saage kokku Eesti agentuuridega ja küsige nõu – ka
meie saime enne Prantsusmaale minekut kokku mitme loov- ja kunstilise juhiga,
kes meile suurteks eeskujudeks on. Ja kui juba Cannes’is olete, võtke viimast
nii päevastest üritustest kui ka õhtustest pidudest!

Võidutööd

Cannes Young Lions disainikategooria võidutööd:

cannesyounglionsrussia block

I koht – Venemaa

cannesyounglionsukraine block

II koht – Ukraina

cannesyounglionsbrazil block

III koht – Brasiilia 

Eesti meeskonna 24 tunni töö:

cannesyounglionsestonia2019 block

Suuremat pilti saab näha SIIN

Mida Maria ja Daniil praegu teevad

Maria
tegeleb praegu hariduse edendamisega – eelmisel aastal asutas ta MTÜ Edumus, mis aitab töötavatel spetsialistidel Eesti
noorte haridusse panustada, õpetades ühes koolis ühele klassile ühte ainet.

Daniil elab ja töötab Barcelonas, on loov- ja
disainijuht veebiväljaandes Devex. Teeb uudiseid, reportaaže ja üritusi globaalse arenguga
tegelevatele organisatsioonidele (MTÜ-d, ÜRO agentuurid, valitsused jne).

 

Taeva%20Pesamuna block

 


Kuldmuna 2019 raames toimunud noortekonkurssi Pesamuna toetas loovagentuur Taevas Ogilvy, kes saatis oma kulu ja kirjadega võitjapaari juunis Prantsuse Rivieras toimunud maailma suurimale loovusfestivalile Cannes Lions

Silja Oja, TULI 

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt