Kõik uudised

Case study: SOS Lasteküla kampaania #OlemeKoos

Asjad ei armasta lapsi. Inimesed armastavad. SOS Lasteküla sotsiaalkampaaniast, mis kasvatas püsiannetajate arvu 21% võrra, räägib lähemalt kommunikatsiooniekspert Annika Remmel.

Tänapäeval on võimalik väga paljusid tegevusi automatiseerida, et saaks kiiremini ja odavamalt. On aga üks tegevus, mida automatiseerida ei saa – laste kasvatamine. Laps vajab lähedust, hellust, tähelepanu ja head eeskuju iga päev.

SOS Lastekülal on 25 aastat kogemusi laste kasvatamises. Selle tähistamiseks kutsusime ellu sotsiaalkampaania, mille eesmärk on väärtustada aega koos perega ning vähendada asjade- ning tehnoloogiakultust.

Kampaania korraldaja: SOS Lasteküla Eesti Ühing

Koostööpartnerid: Divison, MIXD, Baltic ID, TGS Baltic, Admiral Markets, R-kiosk.

Toetajad (pro bono): Sky Meedia, JCDecaux, PrismaNet, Delfi, ajakirjad Jalka ning Pere ja Kodu.

Eesmärk:

  • Leida püsiannetajaid ehk inimesi, kes on valmis pikema aja vältel olema lastele toeks kasvamisel. Täpselt nõnda nagu SOS emad panustavad iga päev vanemliku hooleta lastele oma aega ja tähelepanu. Mõned SOS emad jõuavad suureks kasvatada koguni mitu põlvkonda lapsi.
  • Teadvustada laiemale avalikkusele SOS Lasteküla emade suurt kogemusepagasit laste kasvatamisel ning olla seeläbi atraktiivne ja usaldusväärne organisatsioon. SOS emadel on 25 aasta pikkune kogemus laste kasvatamisel, paljude keeruliste probleemide lahendamisel ning neil on väärtuslikke kogemusi, mida teiste lastevanematega jagada.

SOS Lasteküla kommunikatsiooniekspert Annika Remmel

Kampaania kestvus:

Aktiivne kampaaniaperiood oli 12. november – 16. detsember 2019, kogemuslood ilmusid meedias 4. novembrist ning ilmuvad siiamaani. Osadel välimeediapindadel olid kampaaniaplakatid üleval detsembri lõpuni.

Kampaania slogan:

Asjad ei armasta lapsi. Inimesed armastavad. #Olemekoos.

Kampaania suur idee:

Tänapäeva ühiskond jumaldab asju ja tehnoloogiat. Lapse igatsuse koosoldud aja järgi tasuvad vanemad tihti asjadega, millel küljes hinnalipik, kui palju ema või isa teda armastab. Rahaline armastus täidab toa küll ilusate asjadega, kuid jätab külmaks hinge ning muudab üksildaseks lapse südame.

2018. aasta lõpus avaldas mõttekoda Praxis uuringu „Lapse õigused ja vanemlus“, kus toodi välja väga šokeerivad arvud. Suurim probleem laste ja vanemate vahelistes suhetes on koosoldud aja vähesus. Probleemsetes peredes valitseb tihti kaks äärmust: lapsega ei tegeleta üldse või on kogu lapse vaba aeg erinevaid tegevusi ja huviringe täis planeeritud.

Kui 32% lastest käib nädala jooksul trennis või huviringis 5-10 korda, ongi keeruline leida aega ema ja isaga koos olla.

Uuring tõi välja karmi tõdemuse, et iga kümnes laps tajub, et emal pole tema jaoks kunagi aega, kui laps teda vajab ning 13% lastest tunneb samamoodi isa suhtes. Uuring tõestas väga selgelt ka seda, et lapsed unistavad üle kõige oma ema ja isaga koosveedetud ajast. Üle poole (56%) uuringus küsitletud lastest leidis, et tahaks koos oma isaga rohkem aega veeta ning 58% soovis emaga rohkem koos olla ja midagi toredat ette võtta.

Kampaaniaga kutsusime peresid kõrvale heitma mobiiltelefonid, kiirgavad ekraanid ning muud välised tegurid, mis võiksid segada hetki, mil vaatad oma lapsele päriselt silma ning leiad aega last päriselt kuulata. 

Milliseid meediakanaleid kasutasime:

1)   PR:

  • Meie endi kirjutatud kogemuslugude avaldamisel tegime koostööd Ekspress Meediaga (Pere ja Kodu paberväljaanne ja veebileht).
  • Meie lood ilmusid ka teistes meediakanalites (Naisteleht, Postimehe vahel SOS Lasteküla 4-küljeline erileht jne).
  • 12.11 saatis Baltic ID välja kampaania pressiteate „Ott Lepland ja Kristi Kallas kutsuvad lapsevanemaid üles lastega päriselt koos olema“, mis avaldati erinevates meediakanalites üle Eesti.
  • Kampaaniaartiklid ilmusid meie koostööpartnerite ajakirjades/uudiskirjades (Jalka, „Ma armastan aidata“ annetuskeskkonna uudiskiri jne).
  • 29.11 ilmus nii eesti- kui venekeelse Postimehe vahel neljaküljeline SOS Lasteküla erileht (eestikeelse väljaande tiraaž 42 000, venekeelse väljaande tiraaž 35 500). Venekeelset erilehte levitati Laagna, Mustakivi, Pae, Seli, Sikupilli ja Ida-Virumaa piirkonnas, lisaks levitasime erilehte ka omal jõul (Narva-Jõesuus ja Kohtla-Järvel asuvate SOS lastekülade ja SOS peretugevdusprogrammi kaudu).
  • Kampaaniast räägiti TV3 saates „Duubel“.

2)   Sotsiaalmeedia:

  • Kampaania eestkõnelejate ning avalikkusele tuntud inimestega filmitud lühikesed videoklipid rääkisid erinevate vaatenurkade alt laste üksildusest, koosoldud ajast ning selle olulisusest. Klippe näidati Lasteküla FB-s, kodulehel ning koostööpartnerite sotisaalmeediakontodel.
  • Kampaania bänner levis Delfis ja SOS Lasteküla FB-s.
  • Lõime Instagrami konto, kuhu kampaania ajal postitasime kampaaniaga seotud uudiseid, hiljem pilte SOS Lasteküla perede igapäevaelust.


3)   Tele:

20 sekundilises lühiklipis andsid erinevate elualadega tegelevad inimesed (pikaajalised püsiannetajad, näitleja Argo Aadli, laulja Ott Lepland hea tahte saadik Stig Rästa, dirigent Veronika Portsmuth, lasteküla patroon Kristi Kallas, jalgpallur Konstantin Vassiljev, SOS pikaajaline ema Leili) teada, et nemad on lasteküla püsiannetajad ning kutsusid inimesi lasteküla püsiannetajaks.


4)   Raadio:

Sky Meedia eetris oli 30 sekundiline klipp, kus Stig Rästa rääkis sellest, kui oluline on lastega koos aega veeta.

5)   Välimeedia:

  • JCDecaux (kokku 50 asukohta üle Eesti). JCDecaux pinnad olid kasutuses kuni aasta lõpuni.
  • Prisma Net (30 fillerpinda üle Eesti).

6)   Uudiskiri:

14.11 saatsime välja uudiskirja 16 380 kontaktile, kus tutvustasime kampaaniat ning suunasime läbi kogemuslugude külastajaid kampaania maandumislehele, kus oli võimalik soovi korral püsiannetajaks saada, ühekordne annetus teha või heategevuslikke kampaaniatooteid osta (T-särgid, helkurid).

7)   Otsepostitus (koostöös Creditinfo Eesti AS-iga):

10.12 saatsime kokku 2800 ettevõtjale uudiskirja palvega toetada SOS emade koolitust väga raskete ja probleemsete lastega hakkamasaamiseks.

8)   Koostööpartnerite sisekanalid:

Kampaania ajal näitas R-Kiosk oma siseekraanidel kampaania videoid ja kutsus inimesi annetama.

Sihtrühm:

  • 25-75-aastane naine või mees, kel on endal lapsed või lapselapsed ning kes ei ole veel lasteküla püsiannetaja. Eesmärk: kutsuda neid  püsiannetajaks.
  • 25-75-aastane naine või mees, kes on juba lasteküla annetaja. Eesmärgid: 1) ühekordse annetuse tegijast püsiannetajaks, 2) väikese summaga annetaja summa suurust suurendama.
Eesmärgiks oli ka teadvustada inimesele, kes siiski ei soovi annetada, et SOS Lasteküla on usaldusväärne heategevusorganisatsioon, kes majandab läbipaistvalt, kellel on suured kogemused lastekasvatamises ning kes on oma valdkonnas (asendushooldus) arvamusliider, kes ei kogu annetusi mitte asjade ostmiseks, vaid selleks, et leida ja hoida inimesi, kes oleksid võimelised vanemliku hooleta lastele armastust ja kodusoojust pakkuma pika aja vältel.

Kampaania tulemused: 

Eelmise aasta sama perioodiga võrreldes kasvatasime püsiannetajate arvu 21% võrra. Valdavalt eraisikud, kuid väike kasv ka ettevõtete seas.  

Kogemuslood/ilmunud artiklid: 

Koostas: Annika Remmel, SOS Lasteküla
Toimetas: Silja Oja, TULI

Kampaania koostööpartnerid Divison ja MIXD on Turundajate Liidu (TULI) liikmed.

Vaata ka: www.sos-lastekyla.ee 
Liitu uudiskirjaga