Kõik uudised

Creative Union tutvustas legendaarsel „Loovreedel“ aasta parimaid reklaame

Ligi 300 turundusvaldkonna esindajat kogunes eile õhtul Vaba Lavale, et kuulata muljeid rahvusvaheliselt loovusfestivalilt Cannes Lions, saada inspiratsiooni ja tutvuda aasta parimate turundustöödega. Õhtut juhtisid festivali külastanud Kontuur Leo Burnetti loovjuht Urmas Villmann ja Creative Unioni tegevjuht Rauno Kutti.
Fotol: Creative Unioni tegevjuht Rauno Kutti ja Kontuur Leo Burnetti loovjuht Urmas Villmann. Pildistas: Alina Birjuk

Urmas Villmanni sõnul korraldatakse üritust selleks, et pühendada üks päev reklaamindusele. "Head reklaamid on nagu filmid – korraliku dramaturgia ja vinge heliga,“ ütles ta. „Tahame pakkuda inimestele loovust, kasulikku materjali ja huumorit,“ lisas Rauno Kutti.

Kolmapäeval Vaba Laval toimunud loovreedele kogunes ligi 300 turundajat ja loovinimest

Cannes'is olid sel aastal fookuses ühiskondlikud probleemid 

Kutti sõnul võib Cannes'i loovusfestivali põhjal öelda, et reklaamis käsitletakse üha rohkem reaalseid probleeme. „Trendiks on rääkida teemadest, mis on päriselt olulised, teha midagi head, sest brändidel on meeletu power suhelda väga paljude inimestega ja seda tuleks mõistlikult ära kasutada,“ ütles ta.

Mõned näited:





"Tuleb tõdeda, et omavahel on põimunud kaks maailma ­­– reklaam ja poliitika. Suured reklaamkampaaniad võivad alguse saada poliitikute Twitteri säutsudest, pöörates tähelepanu ühiskondlikult olulistele kitsaskohtadele, mis omakorda tekitavad arutelu poliitikas," lausus Kutti.

Loovõhtul märgiti, et hetkel on reklaaminduse kuumimateks märksõnadeks ka võrdõiguslikkus, mitmekülgsus ja ausus. Reklaam on aitab kaasa nii brändide kui inimeste väärtuste peegeldamisele. „Kui teha midagi hästi, siis see hakkab kultuuris ja inimestes edasi elama,“ sõnas Villmann. Rauno Kutti lisas, et oluline on julgus katsetada ideedega, mis esialgu võivad tunduda koguni ärritavad või absurdsed. Seejuures on olulised teostuse idee ja vorm.

Creative Unioni Cannes Lions'i loovõhtu toimus tänavu juba 14. korda. Meeleolukal õhtul pakkus reklaamidele ja turundusteemadele muusikalist vaheldust Teravmoon. 

“Mulle väga meeldis see õhupoolik. Rauno ja Urmas on laval sünergiline duo. Tore oli ennast välismaa reklaamimaailmaga kurssi viia,“ muljetas digiagentuur Vurr sisuturundaja Reet Taniel. Üritust oli kuulamas ka Gjensidige turundus- ja kommunikatsioonijuht Kerli Reinholm. "Meeldis see, et näiteid oli toodud igast valdkonnast ja õhkkond oli väga super,“ lausus Reinholm.

Creative Union on sarnase mõttemaailma ja eesmärkidega ettevõtete ühendus, kuhu kuuluvad disaini- ja brändinguagentuur Identity, reklaamiagentuur Kontuur Leo Burnett, meediaagentuur MediaBroker, loovagentuur Newton, reklaammaterjalide tootja Print House, üritusturundusagentuur Royal Experience, digiagentuur Vurr, aasta PR-agentuur Dalton, veebiarendusettevõte Orgo ja videoproduktsiooniettevõte ODER.

Silja Oja, TULI