Kõik uudised

Eesti idufirma lahendab probleemi influencer-turunduses

Influencerite kaasamine turundusse on efektiivne, ent tohutult ajamahukas. Seetõttu on Eesti idufirma Promoty loonud platvormi, mis teeb selle turundaja jaoks lihtsamaks ning säästab aega.

Fotol: Promoty tiim. Pildistas: Kristel Pähkel

Influencer-turundus on praegu üks kuumemaid turundussuundi. Business Insider Intelligence ennustab, et kui täna keerleb seal 8 miljardit dollarit, siis aastaks 2022 suunavad brändid influencer-turundusse juba 15 miljardit. 

Seejuures on brändide jaoks muutumas atraktiivsemaks just väiksema jälgijate arvuga sisuloojad ehk mikro-influencerid. Sellel on kaks peamist põhjust: esiteks küsivad nad postituse eest märgatavalt väiksemat tasu, mistõttu on investeering suurema tõenäosusega tasuv. Teiseks on nende jälgijad rohkem kaasatud ja seetõttu turundussõnumitele rohkem avatud.  

Influencerite kaasamine on ressursimahukas 

Mikro-influencerite kaasamise negatiivne pool on aga ajakulu. Esiteks on sobivate sisuloojate leidmine sadade tuhandete Instagrami kasutajate seast ning nendega ükshaaval ühenduse võtmine aeganõudev. “Kui me Promoty lansseerisime, kulus meil 100 sobiva sisulooja leidmiseks ligi 40 töötundi – seda on liiga palju,” meenutab Promoty tegevjuht Aleks Koha

Sellele järgneb sisulooja sobivuse hindamine, tingimuste läbirääkimine ning postituste sisu kooskõlastamine. Enamikel väiksematel sisuloojatel ei ole juriidilist keha, mistõttu tuleb nendega sõlmida töövõtuleping. Kampaania tulemuste hindamiseks peab iga sisulooja saatma kuvatõmmised tehtud postitustest, et turundaja saaks tulemused käsitsi Exceli tabelisse kanda. 

Protsessi lihtsustamiseks on Eesti idufirma Promoty loonud platvormi, mis võimaldab mõne minutiga kampaania üles seada. Seejärel saavad kriteeriumitele vastavad sisuloojad ise kampaaniasse kandideerida, kirjeldades oma ideed, kuidas nad brändi oma jälgijatele tutvustaksid. See aitab brändidel üles leida just need sisuloojad, kes on päriselt brändi toote või teenuse fännid ning tahavad seda oma jälgijatele soovitada. 

Samuti võimaldab platvorm turundajal sisuloojaid nende hinna ja statistika põhjal võrrelda, et leida parima hinna-kvaliteedi suhtega sisuloojad.  

Kampaania loomine on Promoty's tasuta – seda kuni sinnamaani, kuni bränd influenceri saadetud kavandi / sõnumi heaks kiidab ja see töösse läheb. Enne kui postitus Instagrami jõuab, saab turundaja loodud sisu platvormil üle vaadata ning vajadusel muudatusettepanekuid teha. Lisaks annab platvorm täieliku ülevaate kampaania tulemustest nii kampaania kui üksikute postituste lõikes. Sisuloojatele saab tasuda nii rahas, tasuta toote või teenusega kui ka kinkekaardiga. 

Aitab leida ja kaasata tegelikke fänne 

Ühe näitena võib välja tuua MediaBrokeri poolt läbi viidud Circle K kampaania: Promoty abil leidis agentuur üles need influencerid, kes on Circle K kohvi igapäevased tarbijad ja tõelised fännid.  

Kampaaniasse kandideerijate seast valiti lennukaimate ideedega sisuloojad. Tulemuseks oli 14 siirast ja omanäolist kampaaniapostitust, kus sisuloojad tutvustasid oma suhet Circle K kohvijookidega. Kampaania jõudis Instagramis enam kui 45 000 inimeseni ning keskmiseks hinnaks ühe kaasatud jälgija kohta (CPE – cost per engagement) kujunes 0,03€, mis on väga hea tulemus.



Circle K kampaania statistika

“Kliendid on seni influencer-turunduskampaaniatega väga rahule jäänud: loodud sisu on kvaliteetne, vaheldusrikas ja annab head tuge ülejäänud kampaaniale,” ütles MediaBrokeri digitaalmeedia projektijuht Keit Lilium

“Teatud kampaaniate puhul on influencerite kasutamisel suurem mõju kui ainult tavameedia kasutamisel. Seda on eriti näha uute toodete lansseerimisel, kus inimesed pigem pelgavad uusi asju proovida,” lisas ta.


Lisaks Eestile ka Soomes ja Lätis

Septembri alguses avas Promoty platvormi esimestel välisturgudel. Esimese nädalaga liitus ligi 14 000 Soome ja 4000 Läti sisuloojat.  

“Mitmed agentuurid ja rahvusvahelised ettevõtted, kes Eestis meie kliendid on, teevad kampaaniaid ka naaberriikides. Nüüd saame nende jaoks sama probleemi lahendada ka Soome ja Läti turul,” selgitas Koha. 

IMPACT 80/20 asutaja ja ingelinvestor Kristjan Raude sõnul on käes aeg, mil iga bränd peab mitte ainult hoolima oma fännidest, vaid kõnetama neid sobival viisil ja sobivas kanalis. “Promoty aitab üles leida brändi tõelised fännid, tehes seda paremini ja soodsamalt kui ükski konkureeriv teenusepakkuja, ning aitab neid targalt kaasata. See on win-win kõikidele osapooltele.”  

Promoty on tegutsenud alates 2017. aasta lõpust. Eestis on platvormiga liitunud üle 15 300 Instagrami kasutaja, rohkem kui 680 turundajat ning läbi on viidud üle 330 kampaania brändidega nagu Circle K, Wolt, River Island, Taffel ja Swedbank. Septembri alguses avas Promoty platvormi ka Soome ja Läti turul.

IMPACT 80/20 on Turundajate Liidu (TULI) liige.

Silja Oja, TULI
Liitu uudiskirjaga