Kõik uudised

Eesti parimad reklaamid lähevad kordustestimisele läbi neuroteaduse vaatenurga

Marketingi Instituut koostöös neuroteaduste eksperdi Nikolaos Dimitriadisega on otsustanud testida hiljuti Eesti parimateks valitud reklaame. Kuldmunadega pärjatud reklaame testitakse nelja juhusliku inimese abil, kasutades selleks pilgujälgijat, ajuaktiivsust mõõtvat EEG seadet ja emotsioonilugejat.
Avalik test leiab aset maikuus Tallinnas turundusnädala Marketing Week raames. “Kuna neuroteadused on viimase kümnendi jooksul väga kiiresti arenenud ja võimaldavad turundajatel küllaltki täpselt analüüsida, mida inimesed reklaame vaadates näevad, tunnevad ja märkavad, siis otsustasime kõik need seni Eestis veel väga vähe kasutatud seadmed ühekorraga reaalsesse avalikku testi kaasata,“ selgitas Marketingi Instituudi juht Anu-Mall Naarits. „Arvasime, et põnevaimad testid saaks hiljutiste Kuldmunade võitjatega ning oleme testiks saanud ka reklaamide omanike nõusoleku,“ lisas ta.

15. mail T1 kaubanduskeskuses toimuval neuroturunduse päeval tuuakse inimeste ette neuroteaduste labor ning valitakse katsejänesteks kaks juhuslikku meest ja kaks naist. Vabatahtlikele pannake pähe EEG kiiver, millega mõõdetakse, millised osad ajust mis hetkedel ja kuidas aktiveeruvad. Lisaks mõõdab pilgu liikumist spetsiaalne pilgutestija ning ka näoilmeid lugev emotsioonilugeja. Pärast testi panevad eksperdid eesotsas Dimitriadisega arvutitarkvara abil kokku oma järeldused ja ka soovitused, millele tulnuks neuroteaduse vaatenurgast nende reklaamide tegemisel rohkem tähelepanu pöörata.

Katsealustele näidatakse kordamööda kahte reklaamplakatit ja kahte reklaamvideot. Testimisele lähevad Orkla Eesti tellitud Kalevi brändi reklaamvideo „Kui panused on kõrged“, mille autoriks on loovagentuur Optimist:


Elisa Eesti filmitreiler „The Mission“, mille autoriks loovagentuur Tank:


Medimise tellimusel Kontuur Leo Burnett abiga valminud trükireklaam „Karupüksid“:


... ja LHV panga noortepanga kampaaniamaterjal „Tommy Cash on pangas“:


Anu-Mall Naaritsa sõnul on selline avalik test teadaolevalt Eestis esmakordne ning võimaldab paremini mõista, miks on reklaamimaailm muutumas loovuspõhisest üha enam teaduspõhiseks.

Silja Oja, Turundajate Liit