Kõik uudised

Elisa peakontor ja esindused inimestest tühjad, tööd tehakse digitaalsete vahendite toel

TULI uue liikme Elisa jaoks on olnud üleminek kaugtööle kiire ja lihtne, sest kodukontoris töötamist ollakse harjutanud juba viis aastat. Sellest, kuidas Elisas töö koroonakriisi saabudes operatiivselt ümber korraldati, räägivad Elisa turunduse valdkonna juht Karin Kanepi ja suhtekorralduse valdkonna juht Marika Raiski.

Elisa suhtekorralduse valdkonna juht Marika Raiski. Pildistas: Jake Farra.

Kuidas koroonakriisis hakkama saate? 

Praegu tegeleme loomulikult väga aktiivselt koroonaviiruse sise- ja väliskommunikatsiooni ning sotsiaalmeedia teavitustega. 

Elisa alustas juba 9. märtsil elisalaste massilist suunamist kaugtööle. Meie eesmärgiks oli ja on ka täna vähendada drastiliselt inimeste vahelist füüsilist kontakti ja seeläbi nakatumise võimalust.  

Praegu ongi meie peakontor inimestest täiesti tühi ning tööd teeme virtuaalsete vahendite toel. Elisa jaoks oli see üleminek kiire ja lihtne, sest oleme kaugtöötamist harjutanud juba viis aastat. Kodukontorisse kolimisel andsime elisalastele kaasa ka süle- ja lauaarvuteid ning teisi töövahendeid sh laudu ja toole, et töö saaks kodust võimalikult kergelt ja mugavalt tehtud. 

Teisipäevast sulgesime ka Elisa esindused, et ka meie esinduste töötajate viirusesse haigestumist ära hoida. Meie esinduste inimesed ei istu tööta, vaid aitavad kliente teenindada Elisa veebis vestlusaknas või e-maili teel. 

Kõige selle tõttu ongi tänases olukorras nii meie klientidele kui ka töötajatele äärmiselt oluline info olemasolu. Edastame infot klientidele ja samuti ka elisalastele regulaarselt. Loomulikult teavitasime kliente esinduste sulgemisest ning sellest, kuidas Elisaga virtuaalselt, kiirelt ja mugavalt edasi suhelda.   

Koroonaviirusega seotud siseteavitustes toome välja käitumisjuhiseid tänaseks olukorraks. Anname teada, kuidas vähendame viiruse leviku riski ettevõttes ning edastame töötajatele asjakohast informatsiooni viiruse kohta ja soovitusi juhuks, kui töötaja kahtlustab, et on nakatunud. Soovitame elisalastel jälgida hügieeninõudeid ning esinduste puhkeruumidesse, kontorite köökidesse tõime juba eelmisel nädalal juurde lisa desinfitseerimisvahendeid. Oleme palunud inimestel vältida kätlemist ning füüsilisel suhtlemisel hoida vähemalt 1-meetrist vahemaad. Kõik elisalased, kes läksid isiklikele reisidele välismaale, pidid seejärel jääma 14 päevaks kodutööle. Juba eelmisel nädalal tühistasime kõik tööreisid, mis on seotud komandeeringute, koolituste ja esinemistega. 

Suhtluses oma töötajatega soovitame inimestel säilitada rahu ja käituda vastutustundlikult. Vastutustundlikkus tähendab seda, et tänases olukorras on oluline iga inimese tervis. Oleme oma inimestele öelnud, et Eesti ühiskonna jaoks on elisalased äärmiselt olulised, sest hoiame toimivana elutähtsaid teenuseid. Seega on oluline, et me püsime terved.

Tänaseks oleme elisalastele saatnud juba kaheksa infokirja. Jagame infot ka meie siseveebis ning tõstsime kõik olulise veebis esile. Nii saavad elisalased siseveebist jälgida pidevalt uuenevat ülevaadet koroonaviiruse levikust maailmas. Samuti jälgida käitumisjuhiseid elisalastele igapäevaselt ja kiirelt muutuvas eriolukorras.  

Mõtleme juba ka sellele, et massiliselt kodust tööd tegevad elisalased end liigutaks. Täna saatsime laiali näiteks põhjaliku ülevaate selle kohta, kust leida häid treeningkavasid, planeerime juba ka ühiseid virtuaalseid meelelahutusi. Õlg-õla tunde suurendamiseks soovitame elisalastel virtuaalseid koosolekuid teha videoga.  

Mõtleme loomulikult ka enda klientidele, mistõttu avasime koostöös Targa Töö Ühinguga Kaugtöö kiirabi abitelefoni, et aidata ka teistel Eesti inimestel kaugtööd teha ja tekkivatele küsimustele vastuseid leida. Küsida saab nii tehniliste murede kui juhtimise probleemidega seotud küsimusi - kuidas juhtida virtuaalmeeskonda, millised on turvalised vahendid ja kanalid, kuidas hoida organisatsiooni kultuuri ja olemasolevaid protsesse elujõulisena. Ettevõtmise eesmärk on lisaks toetamisele ja julgustada inimesi rohkem kodutööle, et anda nii oma panus koroona viiruse leviku tõkestamisele.  

Kuna täna on esmakordselt kaugtööle suundunud inimesed, kes seda varem teinud pole, avas Elisa tasuta seadmetoe telefoninumbri 699 1919. Küsida saab nii kaugtöö tehniliste lahenduste kui ka koduste seadmete kohta. Lisaks eemaldas Elisa tasu ka perearsti infotelefonilt. 

Elisa turunduse valdkonna juht Karin Kanepi. Pildistas: Jake Farra.

Kuhu nö rahuajal teraviku ja energia suunate? 

Suhtekorralduse valdkonnas oleme suunanud teravikku kolmele valdkonnale: targad tööviisid, Elisa kui meelelahutusteenuste pakkuja kuvandi tõstmine ning innovatsioon. 

Targad tööviisid on meie prioriteediks olnud juba viis aastat järjest, eesmärgiga näidata, kuidas Elisa tööturul teistest tööandjatest eristub. Tänasel tööturul pinksilaua ja tasuta lõunatega töötajaid enda juures ei hoia ja reklaamlausetega ei püüa, kui ettevõttekultuur ise on katki.  

Tarkade tööviiside kommunikatsiooni oleme läbi aastate teinud neljas liinis:

  • Esiteks räägime Elisa poolt pakutavatest ajatöö viisidest, mille hulka jääb 4-tunnine töönädal ning 6-tunnine tööpäev.
  • Teiseks kaugtööst ja kõigest, mis sellega seondub. Üks esimesi küsimusi ja peamiseid takistusi kaugtöö juurutamisel ettevõttes on juhtimine, sest juhid ei usalda oma inimesi. Kahtlevad, kas nad teevad ikka kodus või mujal kaugtöökontoris olles tööd. Olemegi jaganud Elisa juhtide kogemusi, kuidas juhtida kaugtöötajaid, milliseid tehnilisi vahendeid kasutada, millele tähelepanu pöörata, kuidas oma töötajaid eesmärgistada jne.
  • Kolmas suund on juhtimiskultuur. Elisa juurutab coachivat juhtimist, mis tähendab töötajate võimestamist, kus juht annab visiooni ja töötaja valib viisi, kuidas tulemusteni jõuda. Kui töötaja saab ise teekonna valida, on tema tahe tööd ära teha kordades suurem.
  • Neljas suund on töötajate enda lood, kus nad räägivad sellest, miks neile meeldib Elisas töötada, kuidas ettevõte võimaldab neil areneda ja kasvada. 
Strateegia on olnud hoida Elisat tööandjana ilma suurte plakatite ja reklaamikampaaniateta läbi aastate pildis, luues sihitud sisu teenitud meedias ja sotsiaalmeedias. Tulemused on olnud väga head. Kui viis aastat tagasi olime tööandjana CV-Online’i edetabelis tööandjana TOP 40 seas, siis iga aastaga tõusime ca kümne koha võrra ning aastal 2020 valiti Elisa ihaldatuimaks tööandjaks.  

Meelelahutuse kommunikatsiooni tegemisel räägime loomulikult sellest, mis toimub meie TV-valdkonnas ning kuidas teistest turul olevatest teenuspakkujatest eristume. Teeme seda läbi integreeritud kommunikatsiooni, kasutades erinevaid üritusi – esilinastusi, pressi- ja siseüritusi ning regulaarseid sotsiaalmeedia postitusi. 

Innovatsiooni all kommunikeerime kõige enam Elisa tehisintellekti lahendusi. Meil on vestlusrobot, näobiomeetria lahendus ja õnneindeks klientide rahulolu mõõtmiseks interneti kasutamisel. Innovatsioonikuvandit aitab tõsta ka Elisa tihe koostöö startuppidega.  

Miks otsustasite TULI-ga liituda?

Elisa tunneb suure ettevõttena vastutust Eesti turunduse üldise käekäigu ees. TULI-ga liitumine annab meile võimaluse valdkonnas olulistel teemadel kaasa rääkida ning vajadusel ka ise diskussioone algatada.  

Kui suur on Elisa turundustiim ja kes sinna kuuluvad? 

Elisas on turundustegevused jagatud erinevate valdkondade vahel. Teenuste väljatöötamise ja elukaare juhtimisega tegeleb meil teenuste valdkond, brändiarenduse ja turunduskommunikatsiooniga turunduse valdkond ning pressisuhtluse, sisekommunikatsiooni, sisuturunduse ja Elisa sotsiaalmeedia kanalitega suhtekorralduse valdkond. 

Turunduse valdkonnas on meil hetkel koos valdkonnajuhiga kokku 7 inimest. Neist 4 veavad meie peamiste ärivaldkondade turundustegevusi: telekommunikatsioon, TV-teenus, ärikliendi teenused ja uued teenused. Lisaks on meil üks brändispetsialist ja üks turunduse projektijuht.  

Suhtekorralduse valdkonnas on kokku 4 inimest. Iga tiimiliige veab ühte suuremat suunda: kas sise- või väliskommunikatsiooni, sisuturunduse või sotsiaalmeedia suunda.  

Kes on teie agentuurid?

Reklaamiagentuurid: Tank ja Division

Meediaagentuur: Havas

PR agentuurid: Hamburg, Prefix Communications

Tekstiagentuur: Eiffel 

Kas teil on ka majasisene agentuur?

Meil majasisest agentuuri otseselt ei ole, küll aga kasutame oma agentuuridele lisaks ka mitmeid vabakutselisi kujundajaid ja tekstikirjutajaid.  

Milline on praegu teie suurim turundusalane väljakutse miski, mis öösel magada ei lase?

Meie väljakutse on väga klassikaline – kuidas muutuvates oludes efektiivselt toime tulla.  

Millise oma viimase aja saavutusega turundustöös iseäranis rahul olete?

Viimasel ajal on mitmed suured asjad õnnestunud. Hea meel on selle üle, et meil on õnnestunud üha rohkem siduda Elisa brändi meelelahutusega. Selle suureks mootoriks on meie TV teenus ja sisu, mida Elisa eelmisel aastal looma hakkas.   

Samuti teeb suurt rõõmu ka teiste turundusvaldkonna tegijate tunnustus: Aasta Turundustiim 2019

Silja Oja, TULI
18. märts 2020

Elisa, Tank ja Division on Turundajate Liidu (TULI) liikmed. Liit ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. Liitu kuulub praegu 74 ettevõtet
Liitu uudiskirjaga