Kõik uudised

Helene Vetik: Otsid disainerit? Vaata Behance’i!

Lisaks loovkonkurssidele on veel üks koht, kus disainerid omavahel mõõtu võtavad – maailma suurim portfooliode kollektsioon Behance. See on Adobe’ile kuuluv online platvorm, kust leiab graafilist disaini ja selle loojaid üle kogu maailma. Nii mõnedki Eesti agentuurid on seal tunnustuse osaliseks saanud.

TOKU pildiseeria „Walk the Forest“. Agentuur: Hmmm Creative.

Aeg-ajalt valivad Behance’i toimetajad kureeritud galeriidesse välja parimatest parimaid, kellele siis vastav vimpel ehk badge külge pannakse. Täna sai sellise tunnustuse osaliseks Hmmm Creative Studio, kelle poolt TOKU sussidele loodud pildiseeria „Walk the Forest“ sai Behance’ilt tunnustuse silmapaistvalt hea fotograafia eest.


TOKU töö kunstiline juht ja graafiline disainer Helene Vetik Hmmm Creative Studiost kiidab fotograaf Holger Kilumetsa: „Ma arvan, et Holger on kõige täpsema kompositsiooni- ja valgusetajuga stuudiofotograaf just still life alal. Eestis seda nišina praktiliselt ükski fotograaf ei viljele, kuid välismaal on selline lähenemine väga hinnas. See, et ta ei pildista inimesi või loodust, vaid süveneb 100% ainult ühte teemasse, peegeldub ka tööde kvaliteedis.“

Helene Vetik

„Huvitav on see, et TOKU seeria ei pääsenud Kuldmunal isegi shortlisti. Sama lugu oli meie Lilli Jahilo seeriaga „The Heat Wave“ - Behance’is sai see graafilise disaini eest badge’i, aga Kuldmuna finaali mitte,“ lisas Helene.

Lilli Jahilo „The Heat Wave“. Agentuur: Hmmm Creative Studio.

Kui tihti Behance vimpleid jagab? 

„Meile on kogu meie tegutsemisaja ehk 8 aasta jooksul kogunenud 10 badge’i, neist 2 viimast kuuajalise vahega, nimelt sai „The Heat Wave“ oma märgi alles 11. märtsil. Nii et ses mõttes on see üsna eriline,“ rääkis Helene. 

Kas kliendid leiavad teid Behance’i kaudu? 

„Meile on viimasel ajal rahvusvahelised kliendid tulnud hoopis kodulehe ja Instagrami kaudu, aga me tegime oma kodulehe valmis alles pool aastat tagasi ja Instagrami aasta tagasi. Seega on eelneva aja sees tulnud absoluutselt kõik kliendid kas kohalike auhindade või Behance’i kaudu,“ kommenteeris Helene ja lisas, et kui ta ise otsib, kellega illustratsiooni või 3D vallas koostööd teha, vaatab ta esimesena alati Behance’i, sest seal saab töid riikide kaupa sorteerida ja kohe on näha, kui tugev või kehv kellegi portfoolio on. 

Eesti disainiagentuuridest on Behance’is edu saavutanud ka AKU Collective, kellel on graafilise disaini eest 15 vimplit, ja Polaar Studio, kes on saanud samas kategoorias 11 vimplit. 

Behance’i kasutamine on tasuta, galeriimaht limiteerimata. Vaata: www.behance.net 

Silja Oja, Turundajate Liit