Kõik uudised

Helsingi lennujaam on võtnud uute koduturgudena sihikule Tallinna ja Peterburi

Soome lennujaamu haldav Finavia eelistaks näha eestlasi Riia asemel läbi Helsingi maailma minemas. Tallinnas on käimas juba teine Helsingi lennujaama turunduskampaania viimase aasta jooksul. Lähemalt räägib Finavia kommunikatsioonipartneri Miltton New Nordics tegevjuht Annika Arras.

Kollaaž: Helsingi lennujaama hetkel Tallinnas toimuv turunduskampaania #tallinnareisialbum

Helsingi lennujaam näeb oma koduturgudena ka Tallinna ja Peterburi piirkonda, kus elab kokku üle 5 miljoni elaniku.eslinnadega koos mõned miljonid rohkemgi. Helsingi lennujaam on Peterburi piirkonna ja Eesti inimestele vahepeatuseks teel Aasiasse, Ameerikasse ja Euroopasse, pakkudes rohkem kui 150 otselendu. Samuti on Helsingi lennujaam vahepeatus miljonitele Aasia, Ameerika ja Euroopa elanikele, kes lendavad läbi Helsingi - seda kinnitab 10%-line reisijate kasv viimasel aastal.

30. septembril startis Helsingi lennujaam Tallinnas kampaaniaga, kus näidatakse reklaamfotode asemel tavaliste eestlaste lemmik-reisikogemusi. Mõned plakatid jäeti tühjaks üleskutsega saata uusi pilte oma kogemustest ning märgistada need hashtag’iga #tallinnareisialbum.

Fotol: Finavia turundusjuht Anna Tuomi

Finavia käivitatud kampaania tahab tuua Helsingi lennujaama lähemale Tallinnale ja Peterburile, mida nähakse uute koduturgudena. Eesmärk pole konkureerida Tallinna või Peterburi lennujaamaga, vaid teha Helsingi lennujaamast eestlaste ja peterburlaste teine kodujaam, kust valida sihtpunkte edasi lendamiseks. „Pakume eestlastele ja peterburlastele täiendavaid lennuühendusi kõigest paaritunnise laeva- või rongisõidu kaugusel,“ selgitab Finavia turundusjuht Anna Tuomi.

Kliendikogemusele mõeldes tehakse muudatusi ka suhtluses klientidega: veebileht toetab nii vene kui eesti keele kasutamist ja näiteks on Helsingi lennujaamas nüüdsest sildid ka vene keeles.

Anna Tuomi sõnul on Tallinna kampaania tagasiside olnud positiivne ja osalemine innukas - mitusada inimest on juba oma reisipiltide kirjeldustes kasutanud teemaviidet #tallinnareisialbum. Oma Instagrami reisipilte linnapildis jaganud eestlaste kommentaarid on olnud positiivsed. “Mõistagi tahame kasvatada nende reisijate arvu, kes Helsingi lennujaama kaudu lendavad, seda teeme aga pikemaajaliselt kui käimasolev kampaania,” lisas Tuomi.

#tallinnareisialbum-kampaania on Helsingi lennujaamal juba teine katse tallinlaste tähelepanu köita. Varakevadise väli- ja online-kampaaniaga toodi esile fakt, et Tallinnast otse kättesaamatud sihtkohad ei pruugi olla tabamatud Helsingi lennujaamast.

Eestlased hindavad kõrgelt Tallinna lennujaama, aga Tallinnast on otselendude hulk paljudesse sihtkohtadesse piiratud. Seetõttu tegi ligi 250 000 reisijat mullu ümberistumise Helsingi lennujaamas. Anna Tuomi sõnul kasutab aina rohkem eestlasi reisimiseks Helsingi lennujaama ning selle aasta lõpuks oodatakse veel kõrgemat numbrit.

Helsingi lennujaam kampaania „Tallinna reisialbum“:

  • Periood: 30. septembrist kuni 30. novembrini 2019
  • Kanalid: välimeedia, Instagram
  • Sihtgrupp: Eesti elanikud, kellele meeldib reisida ja maailma avastada
  • Teostasid: TBWA Helsinki, meediaagentuur Dagmar, kommunikatsioon Miltton


Annika Arras: Tegevust välismaale on kõige parem laiendada, kui see ühildub kliendi huvidega
 

Koostööst Helsingi lennujaamaga räägib kommunikatsioonipartneri Miltton New Nordics tegevjuht Annika Arras (fotol).

Kuidas teie tiim Tallinnas Helsingi lennujaamaga koostööd teeb? 

Miltton on Soome regionaalseid, sh Helsingi lennujaama haldava ettevõtte Finavia kommunikatsioonipartneriks olnud Soomes juba aastaid. Viimasel ajal on meie koostöö keskmes vastutustundliku äritegevuse kommunikatsioon, aga ka koduturu laiendamise strateegia toetamine avalikus meediaruumis. Viimane otsus tõi Helsingi lennujaama kommunikatsiooni Soome piiridest välja Eestisse ning ka Peterburi piirkonda.  

Kuidas töö põhjanaabrite lennujaamaga erineb mõnest kommunikatsiooniprojektist, mis jääb Eesti piiridesse? 

Selles projektis töötab meie tiim paralleelselt neljas keeles – eesti, vene, soome ja inglise. Füüsiliselt asub projektimeeskond Helsingis, Tallinnas ja Peterburis. Et tegemist on jaeklientidele suunatud projektiga, siis on igal turul olev kommunikatsioon kohalikus keeles ja selleks, et projektimeeskond suudaks mõõta tulemusi ja teha uusi plaane, tuleb kogu töö viia ühte keelde. Meie konsultantide jaoks tähendab see aga teinekord neljakordset tõlkimist.  

Tiimil on jooksev suhtlus kliendiga Helsingis, siis on veel aruteluring Milttoni oma inimeste vahel Helsingi ja Tallinna kontorites, siis on meie Tallinna tiimi suhtlus ja siit edasi omakorda meie käepikendused Peterburis. See aga on vaid meeskonna kirjeldus, sealt edasi läheb suhtlus ajakirjanikeni igal turul. Oleme tänaseks korraldanud Helsingi lennujaama mitu pressireisi, kust võtsid osa Tallinna ja Peterburi ajakirjanikud.  

Helsingi lennujaama kampaaniad on Tallinnas olnud viimase aasta jooksul päris suured ja nähtavad, kuidas hindate nende tulemuslikkust?  

Sihitud kommunikatsioon Eestis on kestnud alla aasta, suurtest mõjudest on vara rääkida. Hetkel on iga tegevus – olgu ta siis turunduskampaania või meediasuhete arendamine – tõstnud Helsingi lennujaama nähtavust ja mainimisi avalikus inforuumis.  

Helsingi TBWA kampaaniate fookus on olnud mõlemal korral väli- ja sotsiaalmeedias, mis rõõmustab meidki kommunikatsioonipartnerina. Teenitud meedia tuleb lihtsamini kätte, kui loovkampaania on toeks.  

Eesti rahvaarvu arvestades pole meie panus Helsingi lennujaama käibesse vist liiga suur?  

Helsingi lennujaama jaoks on Soome kui koduturu maht hästi teada, aga arenemisvõimelise ettevõttena otsivad nad kasvuvõimalusi. Eesti turu potentsiaal pole meie rahvaarvu tõttu just väga suur. Samas, arvestades otselendude vähesust Tallinnast ja eestlaste kasvavat reisikirge, on meie turule keskendumine igati loogiline.  

Helsingi lennujaam ei võistle Tallinna lennujaamaga. Pigem tahavad nad üksteist täiendada. Küll aga eelistaks Finavia näha eestlasi Riia asemel läbi Helsingi maailma minemas. Ent kui rääkida suuremast panusest müügikäibesse, siis tuleb vaadata hoopis Peterburi poole. 

Pole varem kuulnud, et Miltton Peterburis tegutseks. Mida teete seal? 

Oma tegevust on alati kõige parem laiendada, kui see ühildub kliendi huvidega. Samal hetkel kui meie hakkasime vaatama Peterburi poole, algas ka koostöö Finaviaga. Soome ja Rootsi ettevõtete huvi Peterburi suunal on arvestatav ja see on andnud meile hoogu juurde oma teenuste arendamisel seal piirkonnas. Alustasime ühe konsultandiga jaanuaris, hetkel oleme hoogsas kasvufaasis ja järgmise aasta alguseks on tiim juba suurem.

Miltton on 2001. aastal Soomes asutatud kommunikatsiooniettevõtete grupp, mis on aja jooksul suhtekorraldusest ja korporatiivkommunikatsioonist laienenud avalike suhete, investorsuhete, reklaami ning rahvusvaheliste teenuste valdkonda.

Gruppi kuulub kommunikatsiooniettevõte Miltton New Nordics, mille alla omakorda kuuluvad valitsussuhete teenust pakkuv Miltton Public Affairs, strateegilist kommunikatsiooninõu andev Miltton JLP ja muutuste juhtimisele keskenduv Miltton Sisu. Miltton New Nordicsi koduturuks on Uus Põhjala ehk lisaks traditsioonilistele Põhjamaadele ka Eesti, Läti ja Leedu. Miltton New Nordicsi konsultantide võrgustik ulatub ka St. Peterburgi Venemaal. Ettevõtte juht on Annika Arras, tiimi kuulub 22 inimest.

Silja Oja, TULI

Liitu uudiskirjaga