Kõik uudised

Imagine\TBWA: Miks sind haiged lapsed ei koti?

Loovagentuur Imagine\TBWA viib pro bono ehk tasuta läbi Tallinna Lastehaigla uue reanimobiili heategevuskampaaniat. Lähemalt räägib heategevusest kampaaniatiimi juht ja copywriter Gunnar Hunt.

Fotol: Imagine\TBWA copywriter Gunnar Hunt

Tallinna Lastehaigla uue reanimobiili soetamise kampaaniale on meie agentuuris lahendust otsinud rohkem kui 20 inimest. Küll oleme kasutanud seda briifi oma mentorlusnädalal, küll oleme lihtsalt mõtteid mõlgutanud probleemi lahendamiseks. Välja on joonistunud üks muster: kõik annetuskampaaniad räägivad samade inimestega – heade inimestega. Nemad teevad niikuinii head ja kõik kampaaniad suunavad lihtsalt sama gruppi ühest nurgast teise.  

Uurides, miks riik nii tähtsat masinat ise ei osta, leidsime Õhtulehest Sotsiaalministeeriumi tervishoiuvõrgu juhi Heli Paluste üpris mõistliku mõttekäigu:

“Eesti tervishoiusüsteemis on haiglad eraõiguslikud tervishoiuteenuse osutajad (haiglad on sihtasutused või aktsiaseltsid), kes teevad oma otsused aparatuuri ja seadmete, sh transpordivahendite ja nende sisseseade, ostmiseks iseseisvalt ja vastavalt haigla vajadustele. Ministeerium või haigekassa ei sekku kunagi üksikute seadmete soetamisse ega rahasta nende soetamist kuidagi eraldi – seadmete hind on arvestatud vastavate teenuste hinda ravikindlustuse hinnakirjas ning haiglad saavad teenuse hinna kaudu raha ka uute aparaatide ostuks, kui need vananevad.

Teenuste eest saadava raha piires tuleb haiglal teha kõik vajalikud kulutused ning langetada valikud, kas suunata raha töötasudesse, taristusse, uute aparaatide või autode ostmiseks. Selge on, et suurte investeeringute tegemine (nagu reanimobiil) on eelarvele koormav ja seetõttu kaasatakse heategevuse kaudu ka lisaraha.”

AVASTUS 

Mõistsime, et seekord tuleb laiendada mänguvälja ja küsida: “Miks inimesed ei anneta?” 

Põhjuseid leidsime mitmeid:

  • “See on ju suur kulu”;
  • “Ma ei oska õiget fondi valida”;
  • “Ma unustasin nende numbri ära”.  

Mõistsime, et inimestel ei puudu mitte raha, aeg ega teadmised, vaid motivatsioon. Kui sul ei ole lemmiklooma, siis varjupaigad su raha ei saa. Kui sa oled inimene, kellel puudub kogemus lastega, siis võivad haiglad su rahast vaid und näha. Sind lihtsalt ei koti, sest sa hoolid vaid endast ja endaga juhtuvast.  

LAHENDUS 

Otsustasime luua probleemid, mis inimesi igapäevaselt isiklikut häirima hakkaks ja annetama suunaks. 

Selleks võtsime ette kõik traditsioonilised reklaampinnad, vaatasime, kuidas neid meediume tarbitakse ja leidsime nurga, kuidas need “katki” teha ja tuua välja sõnum, et sinu hetkeline ebamugavus ei ole tähtsam kui abivajavate laste abistamine. 

Tele:

Raadio:



Lisaks küsisime Tallinna bussides “Kas rohelise kaardita on elu raske?” ja tõime Facebookis välja tänapäeva ühiskonna päevakajalisi pseudoprobleeme.


See kampaania oleks võinud olemata olla…

Miks? Sest me üritame praegu koguda ühe aastaga 250 000 €, kuid piisaks vaid 50 000 inimesest, kes annetaks oma järgmisel palgapäeval 5 € ja meil oleks raha koos. Nii lihtne see ongi.

Mõtle läbi oma igakuised meelelahutused nagu Spotify, iTunes, Netflix jms. Seejärel arvuta kokku palju sa nende peale igal aastal kulutad. Kui su kalkulaator sind ei peta, siis “annetad” sa ülemaailmsetele suurfirmadele igal aastal vähemalt 80 €. Aga kui 10% eestimaalastest (140 000 inimest) eraldaks oma igakuisest meelelahutusrahast 5 € SA Tallinna Lastehaigla toetuseks, aitaksid nad ühes kuus haigete laste ravi utoopilise 700 000 euroga.

Selle rahaga saab Tallinna Lastehaigla ühe kuuga:
  • 200 000 € eest soetada uue lastereanimobiili;
  • 320 000 € eest viia läbi kahe hetkel ravimatu lapse ravi;
  • 180 000 € võidelda kasvava ülekaalulisuse vastu ja luua haiglasse paremad ravivõimalused.
Tänaseks on lastereanimobiili ostuks kogunenud 140 000 € ja veel on vaja koguda 110 000 €. Kui lugesid seda artiklit ja tunned, et soovid lapsi aidata, siis mine Tallinna Lastehaigla toetusfondi lehele www.toetusfond.ee või saada tekkinud koostöömõtted aadresile triin@imagine.ee


Klient
: Tallinna Lastehaigla Toetusfond
Kampaania periood: mai 2019 – mai 2020 (või nii kaua, kuni raha kokku saadakse)
Agentuur: Imagine\TBWA

Imagine\TBWA on Turundajate Liidu liige.

Gunnar Hunt, Imagine\TBWA
Liitu uudiskirjaga