Kõik uudised

Stockmanni uue turundusjuhi Katre Uibomäe esimene väljakutse on füüsilise kaubamaja ja e-poe ühendamine

Katre Uibomäe alustas äsja tööd Stockmann Eesti turunduse ja kliendikogemuse juhina. Ta kuulub Turundajate Liidu (TULI) juhatusse. On töötanud varasemalt (2000-2017) Swedbankis mitmetel ametikohtadel – Swedbank Eestis investeeringute ja kindlustuste juhi ning Balti panganduse turunduse valdkonnajuhina. Viimased 3 aastat töötas ta Omnivas turunduse- ja e-kanalite juhina.

Palun räägi lahti oma uue töö sisu Stockmanni turunduse ja kliendikogemuse juhina. 

Uues rollis on mu peamiseks vastutusalaks Stockmanni brändi strateegiline juhtimine, turundus- ja kommunikatsioonitegevuste planeerimine ja elluviimine ning kliendisuhete, kliendilojaalsuse ja omnikanali arendamine ehk klientide teenindamiseks erinevate kanalite sidumine ja kombineerimine. 

Klassikalise turunduse aeg, kus tehakse kampaaniad ilusate piltide ja toredate sõnumitega, on läbi. Terviklik kliendikogemus kujuneb kõikide brändiga kokku puutumise punktide pinnalt ning reklaam on vaid üks osa sellest. Selleks, et oma sõnumeid ja tooteid/teenuseid klientideni viia, on vaja sisukalt mõelda, mida me pakume, kellele ja miks. Mul on hea meel, et Stockmann Eesti direktor Marge Türner on juhina samal meelel ning tippjuhina eeskuju näitamas. Minu meeskonda kuuluvad turundajad, kommunikatsioonispetsialistid, kauba väljapaneku eest vastutajad ning püsiklienditeeninduse tiim, kokku on meid 20. 

Töötasid enne Stockmanniga liitumist Omnivas turunduse- ja e-kanalite juhina. Miks töökohta vahetada otsustasid? 

Tegin selle otsuse, sest nägin Stockmannis põnevat väljakutset. Pealegi tekkis mul Stockmanni juhiga kohe vastastikune mõistmine, sünergia. 

Stockmannil on ees väga põnevad ajad. Meil on grupi tasemel uus juhtkond ja välja on töötatud pikaajaline strateegia, mis loodud koostöös Boston Consulting Groupiga. Lisaks on kaasatud ka eksperte Londonist, kellel on muljetavaldav premium kaubamajade taust. See on võimas ajutrust, kes on loonud strateegiat erinevate turgude jaoks. See strateegia kõnetas mind ning näen, et võetud fookused ja eesmärgid on Eesti jaekaubandust edasi viivad ning mind isiklikult inspireerivad. Me räägime esmaklassilise ostukogemuse pakkumisest, klientide inspireerimisest ning suurepärasest kliendikogemusest. Stockmann on tugev bränd, millel on väga lojaalsed püsikliendid ja töötajad (keskmine staaž 10 aastat). See kõik on väga tugev vundament, millele me järgmised kihid rajada.  

Milline on esimene suurem väljakutse? 

Ees on mitmeid väljakutseid. Esimeseks neist saab füüsilise kaubamaja ja e-kaubamaja liitmine. Õnneks tulen ju Omnivast ja olen hästi kursis e-kaubanduse trendidega. 

Usun, et tulevikumudel on veebipoe ja füüsilise kaubamaja sujuv sümbioos ehk et füüsilised poed ei kao, vaid saavad e-poe näol täienduse.  

Mõelge kasvõi Amazon Go või Hiina e-kaubanduse hiiu Alibaba Freshippo kontseptsiooni peale. Need e-kaubanduse gigandid on sisenemas füüsilisse kaubandusse ja kahe ostukogemuse sümbioosi uuel moel läbi tehnoloogiliste lahenduste lahti mõtestamas. 

Stockmannis on viimastel aastatel tehtud väga suuri ja julgeid otsuseid, millega kindlasti jätkan. Näiteks on minu jaoks südamelähedane teema jätkusuutlikkus kaubanduses ja roheline mõtlemine laiemalt. Plastiku vähendamine ning pidev töö keskkonnasõbralike toodete ja pakendite leidmiseks on vaid mõned näited sellest, mida Stockmann on viimastel aastatel vastutustundliku tarbimise suunal ära teinud. Jätkusuutlik lähenemine on mulle väga sümpaatne ja soovin sellesse kindlasti oma panuse anda. Tegemist on kahtlemata ka huvitava turundusliku väljakutsega.  

Kõik teavad, et Stockmanni toiduosakond on üle linna toidupood. Kui on parimat kvaliteeti või midagi erilisemat vaja, tullakse ikka Stockmanni. Nii on meil näiteks just praegu otse Itaaliast kohale lennutatud ning pakume esimesena ja ainsana Eestis trühvleid - nii valgeid kui musti. Olles ise suur trühvli armastaja, käin ja rõkkan sellest igal pool. Sest see on äge ja just sellist tootevalikut ma ise Stockmanni kliendina ootangi.  

Aga see polegi veel peamine uudis. Nimelt sai äsja toiduosakond täiesti uue kuue ja sellega koos ka värske kliendilubaduse “Toidame suhteid”. See lubadus on oluline ja seab minu jaoks esikohale suhted, kliendi ning selle, mis on elus tegelikult oluline. Toit ühendab inimesi ja me soovime toetada häid suhteid isikupärase ja kvaliteetse toiduga, mida meie kliendid väärivad. Kogu uuenduse tarvis kaasasime erinevaid majasiseid kolleege. Lisaks aitasid meid agentuurid Akkadian, Optimist Creative ja Carat. Minu suur tunnustus ja tänu selle eest kõigile! See oli 2019. aasta suurimaid projekte ja investeeringuid Stockmannis, aga usun, et need investeeringuid ei jää viimasteks. 

Kui kaua töötasid Omnivas ja mida selle aja sees saavutasid?  

Omnivas olin pea kolm aastat või nagu minu sealsed kolleegid kenasti kokku arvutasid: 139 nädalat ja 3 päeva ehk 976 päeva ehk 23424 tundi. See aeg oli võimas! Mul oli ees vaat et valge leht, et turunduskommunikatsioon täiesti uuena lahti mõtestada. Olemas oli Omniva bränd koos oma mänguliste värvidega ning just oli väljatöötatud “Rõõmuga” imagokampaania pakiautomaatidele. See oli tookord minu vundamendiks, millele kõik ülejäänud rajasin. Kampaania sõnumist sai brändilubadus, töötasime välja uue visuaalse keele ja hääle ning mõtestasime lahti tänapäevase kliendikeskse turunduse väljundid.

Seda kõike aitas teha suurepärane turundustiim, aga ka majasisesed partnerid ja agentuurid Division, Vizeum, Meta ja Jolos. Sellise ägeda meeskonnaga tööd teha oli suur au. Aitäh teile kõigile! 

Mis Sind turundajana inspireerib ja kust jõudu ammutad? 

Mind inspireerivad selge visioon, väljakutsed, majasisene usaldus ja hea tiim, sh agentuurid, keda pean alati osaks minu meeskonnast ja strateegilisteks partneriteks. Olen väga nõudlik nii enda kui ka teiste suhtes ja ootan vaid parimat. Turunduses on vaja katsetada, olla julge ja mitte jääda seisma. Turundus ei ole matemaatika, kus 1+1 on alati 2, turundus on sotsiaalteadus, kus meie püüdluseks on, et 1+1 oleks 11.  

Jõudu ammutan tarkadelt inimestelt, kes mind ümbritsevad ja oma perelt, kuhu kuulub 11-aastane tütar ja elukaaslane ning mini pomeranian Nööp. Ka loodusest – olgu see meri või mets, mind võib neis leida igal aastaajal. Olen inimeste inimene, aga vajan ka oma aega ja usun, et parimad mõtted tulevad mitte kiirustades, vaid hoides vaimu ärksa ja teravana.  

Olen tegev TULI-s ning osalen ka Tartu Ülikooli Strateegilise juhtimise õpingutel, et vaimu ärksana hoida, näha maailma laiemalt ning panustada oma kogemusega, kus vaja.

Silja Oja, TULI
Liitu uudiskirjaga