Kõik uudised

Nutioluline elu - kuidas nutune aeg nutikaks pöörata?

"Keerulised ajad toovad kaasa raskeid valikuid ning tihti lööb ärtuemand turunduseelarvel esimesena pea maha. Kärpimine on teatud situatsioonides vältimatu, aga pöördumatu peade lendamine võib hetkelise päästmise pikaajaliselt kahjulikuks pöörata," kirjutab Leadoo Marketing Technologies Eesti juht Taivi Koitla.
Fotol: Leadoo Marketing Technologies Eesti juht Taivi Koitla

Enneolematult keeruline olukord on mõjutanud meid kõiki. Eriolukord on lainetanud üle, jätmata puutumata eraelulised valikud, ettevõtted, kultuuri- ja mittetulunduslikud tegevused. Paljud seisavad raskete valikute ees, kas ja kuidas edasi minna. Ainus kindel asi on praegu see, et mitte miski pole kindel ja keegi ei tea, kui kaua see olukord kestab. Tõenäoline on ka see, et need, kes maruaja möödumist oodates kivile kükitama jäävad, ei pruugi enam ärilises vaates jalgu sirgu ajada. Ja üsna tõenäoline on ka see, et sotsiaalne eemaldumine senisest reaalsusest pea terviklikult nutiellu mõjutab jäädavalt ka meie harjumusi, kuidas ja mida me tarbime.

Nutielu on põhireaalsus

Olukorras, kus paljud tegevused on peatatud, füüsiline ligipääs harjumuspärastesse kohtadesse piiratud ja sotsiaalsest distantseerumisest on teadmata perioodiks saanud igapäev, on toimivad veebikeskkonnad olulisemad kui kunagi varem.

Seni niigi pidevas kasvus olnud veeblemine tõi Quantum Metricsi poolt läbi viidud uuringu tulemusena möödunud kuul Ühendriikides veebiostude kasvu 52% ja konversioonimäära kasvu 8,8%.

Convertali digistrateegid käsutavad kõiki digisse. Hästi, meil on veebikeskkond, teeme läbimõeldud investeeringuid, et külastajad veebilehele meelitada. Aga sealt edasi? Kas konversioonimäär on piisav? Chet Holmes teab, et enamus külastustest on passiivsed – vaid 3% on valmis kohe ostma ja 6-7% on ostuotsusele avatud. Ülejäänud vajavad interaktiivse kontakti võimalust, et uitamisest tulemus saaks. Leadoo Marketing Technologies kliendibaasi uuringud näitasid, et möödunud nädala alguses kasvas veebikeskkondade külastatavus 223% ja konversioonimäär 55% võrreldes sellele eelnenud perioodiga. Veeb on uus reaalsus ja paljudele praegu ainus tegutsemisvõimalus. Kuidas nutiolu eluliseks kontaktiks vormida? 

Tulemuseks juhitud kontakt

Lahendused tulemuste parandamiseks, kontakti hoidmiseks ja klienditeeninduse töökoormuse maandamiseks on olemas. Leadoo Marketing Technologies on võtnud missiooniks luua parim võimalik kontakt ettevõtete ja nende klientide vahel läbi interaktiivsete suhtlusbotide, mille tulemuslikkus on laialdast kinnitust leidnud. Näiteks vormis Soome telekommunikatsiooni ettevõte Moi Mobiili 85% botlemistest müügitehinguteks. Kui müügikontaktide kasvatamine pole konkreetse ettevõtte fookuses, on eriolukorras esmase ja operatiivse info ning klienditeeninduskogemuse parendamine samuti ülioluline. Statistika näitab, et lehesisene bot, mis pakub interaktiivset suhtlusvõimalust, on tavapärasest jutubotist märkimisväärselt tõhusam. 30% – 100% konversioonimäära kasv on Leadoo MT klientide veebikeskkonnas saanud tavaks. Ettevõtte pälvis tulemusliku ja kasutajasõbraliku teenuspaketi eest sel kevadel ja Soome parima start-upi tiitli turundustehnoloogia kategoorias. 

Kui palju on neid ettevõtteid, kes saavad öelda, et neil pole tulemuslikumat lahendust vaja?

Kuidas nutune aeg nutikaks pöörata? 

Eelmises plokis käsitletud lahendus või lahenduste pakett peaks olema iga veebikeskkonna elementaarne osa. Aga lisaks sellele tasub:

  • Vaadata üle senised protsessid ja teenuspaketid – käes on pöördumatu muutuste aeg ja sellega tuleb proovida kohanduda – olla näoga oma kliendi suunas, et muutunud olukorra, ootuste ja vajadustega kaasas käia.
  • Olla julge ja märgatudkeerulised ajad toovad kaasa raskeid valikuid ning tihti lööb ärtuemand turunduseelarvel esimesena pea maha. Kärpimine on teatud situatsioonides vältimatu, aga pöördumatu peade lendamine võib hetkelise päästmise pikaajaliselt kahjulikuks pöörata. Parem rakenda meeskonda loovamalt mõtlema, rohkem eksperimenteerima ja paremaid lahendusi leidma.
  • Teha taastumisplaane me oleme kriisis. Pole mõtet salata. Ent ootama pole mõtet jääda. Kaasa oma tiim ja tehke valmis plaan B, plaan C. 

Taivi Koitla
Leadoo Marketing Technologies Eesti juht

Liitu uudiskirjaga