Kõik uudised

Kuldmuna suhtekorralduse žürii esimees: Ootame sotsiaalse närviga töid

Kuldmuna suhtekorralduse žürii esimees, kommunikatsiooniagentuuri Baltic ID partner Kristina Seimann tutvustab žüriid ja annab nõu, kuidas tänavu konkursil edu saavutada.

Räägi palun endast. Milline on su erialane kogemus ja millega praegu oma töös tegeled? 

Meedia- ja kommunikatsioonitööga alustasin juba gümnaasiumis. Seetõttu võin julgelt öelda, et olen erialaselt kasvanud koos Eesti äri- ja meediamaastikuga. Ilmselt seetõttu ongi juhtunud nõnda, et eelmine aasta kutsuti mind PR-žürii liikmeks Kuldmunale, mille peateemaks olid dinosaurused ning tänavu žüriid juhtima Kuldmunale, mille fookuses on noored.  

Kui aga täpsemalt rääkida, siis nii gümnaasiumis kui ka ajakirjandusõpingute ajal Tartu Ülikoolis töötasin ajakirjanikuna ETV-s ja ajakirjas Favoriit. Kommunikatsiooni olen juhtinud kolmes juhtivas toiduainetööstuses - Tere, Kalev ja Saku Õlletehas. Turundust- ja kommunikatsiooni vedanud Nordeas ja Viasatis, mõlemas ka brändistrateegia projekte Eestis ning rahvusvaheliselt.  

Agentuuri partnerina on minu rida üldjuhul alati olnud kontseptsioonid ja plaanid. Olgu see organisatsiooni arengukava, brändistrateegia koos tööandja brändinguga või infomaja koostamine, mis aitab sisemist infoliikumist tööle panna. Lihtsad ja elulised plaanid on pigem minu teema. Küll aga teen hea meelega ka kõik selle, mis plaani teoks teeb. Strateegia, PR ja mitmekülgne sisuloome, nii oleme oma agentuuri teenuse põhisisu kirjeldanud. Täna toimib väga hästi.  

Žüriides olen ikka aeg ajalt hea meelega osalenud, seda nii EPRA parima suhtekorraldusteo konkursil ning Kuldmuna žüriis. Endalgi on õnnestunud saada mitu muna, mis uhkelt agentuuris seinal ripuvad. Lisaks olen olnud nomineeritute hulgas näiteks Euroopa PR konkursil European Excellence Award.

Kes kuuluvad sinu kokku kutsutud suhtekorralduse žüriisse Kuldmunal?

Žürii on väga tugev. Iga liige toob kaasa teadmised erinevast kommunikatsioonivaldkonnast, seal hulgas teravat akadeemilist pilku, avaliku- ja erasektori kogemust ning konsultandi vaadet. Ootan põnevusega!

Andra Siibak on Tartu Ülikooli meediauuringute professor, kes on keskendunud sotsiaalmeediale.

Kolonel Peeter Tali töötab NATO Strateegilise kommunikatsioonikeskuse asedirektorina ning eelnevalt juhtis strateegilist kommunikatsiooni Kaitseministeeriumi valitsemisalas.

Karin Volmer juhib kommunikatsioonitööd Sotsiaalministeeriumis, millel on oluline roll erinevate sotsiaalkampaaniate analüüsil ning mõju hindamisel. 

Harrys Puusepp on Kaitsepolitseiameti pressiesindaja, omades pikaajalist meediasuhete kogemust avalikus sektoris.

Hedwig Meidra töötab Luminori korporatiivkommunikatsiooni juhina ning Marika Raiski suhtekorraldusjuhina Elisas, mõlemad juhivad kommunikatsiooni ettevõtetes, mis tänu läbi aegade suurima M&A tehingu on äriliselt põnevas faasis, kommunikatsioonil on siin oma roll. 

Tugeva PR- valdkonna kogemusega PR-ekspertidena on teada ja tuntud täna Omnivas kommunikatsioonitööd juhtiv Kaja Sepp ning Saku Õlletehase kommunikatsioonijuht Kristiina Tamberg.

Esindatud on nii pikalt turul olnud kommunikatsiooniagentuuride esindajad kui ka uued tulijad. Agentuurijuhtide ja pikaajaliste konsultantide poolelt on mul hea meel esitleda META Advisory partnerit Andreas Kaju, kes eelmisel aastal Kuldmunalt võimsa munasaagi koju viis ja eelmise aasta žürii esimeest, Corpore partnerit Janno Tootsi, et hoida järjepidevust eelmise aastaga. Pikaajalise kommunikatsiooninõustajana on tuntud ka Hannes Hamburg kommunikatsiooniagentuurist Hamburg & Partnerid ja KPMS-i partner Margus Mets, kes on lisaks veel EPRA juhatuse liige nagu seda on ka Cloud Media partner Lauri Linnamäe. Ivo Kallasmaa on Turundajate Liidu juhatuse liige ning Dalton tegevjuht ja konsultant. Agenda PR partner Janika Ritson on Kuldmuna žüriis uus tulija, kes võitis eelmisel aastal integreeritud suhtekorralduskampaania kulla.

Millised tööd on selles kategoorias Kuldmuna konkursile oodatud? Mida hindate?

Ma arvan, et sel aastal ei tohiks tekkida ühtegi kahtlust, kas üldse või millise kategooria alla esitada oma hea kommunikatsioonitöö, olgu see siis turundus- või korporatiivkommunikatsiooni vallas. Strateegilisem plaan, mis ellu viidud või taktikaline kampaania. Usun, et iga hea kommunikatsioonitöö, mis eelmisel aastal korda saadetud, leiab võimaluse esiletõstmiseks.

Suhtekorralduse Kuldmunad antakse välja kaheksas erinevas kategoorias: sotsiaalkampaania, integreeritud kommunikatsioon, digikampaania, sündmuse/ürituskommunikatsioon, avaliku sektori kampaania, korporatiivkommunikatsioon, brändi sotsiaalmeedia kommunikatsioon ja influencer marketing (mõjutusturundus). Uute kategooriatena on esmakordselt võimalus esitada töid avaliku sektori kampaania, korporatiivkommunikatsiooni ning influencer marketing kategooriates.

Kindlasti ootame sotsiaalse närviga töid avaliku sektori kampaania kategoorias. Oodatud on kõik kodanikualgatused, mis oma sõnumi on nähtavaks teinud ja meid märkama pannud. Valitsusasutuste või kohaliku omavalitsuse tellimusel läbi viidud projektid, mis on aidanud probleemi lahendada, teadlikkust avalike teenuste osas kasvatada. Samuti tööd, mis on aidanud pikema perspektiiviga idee või arengukava luua ja ellu viia.

Kui varasemalt ei pruukinud leida õiget kohta, mille alla esitada oma hea korporatiivkommunikatsiooni eduligu, olgu see sisekommunikatsiooni alane töö, tööandja branding või edukas investorsuhete projekt, siis nüüd on selleks eraldi korporatiivkommunikatsiooni kampaania kategooria täiesti olemas.

Tänavu on eraldi kategooriatena sotsiaalmeedia kommunikatsioon ja digikampaania. Kuigi internetikeskkond on ühine ning tihtipeale on kampaaniapõhiselt digi- ja sotsiaalmeedia üksteist orgaaniliselt toetamas, siis sotsiaalmeedia platvormi eripära välja toomiseks on võimalus oma edukad Instagrami või Facebooki kampaaniad eraldi välja tuua. Siia alla lähevad mitte ainult kampaaniad, vaid organisatsiooni ja brändi sotsiaalmeedia strateegiad ning sisuloome tervikuna.

Influencer marketing on uus põnev kategooria, kuhu on oodatud nii need organisatsioonid, kes influenceritega on koostööd teinud kui ka blogijad ja instagurud ise, kes vanast heast arvamusliidrist influenceri tegid. Sest juba mõnda aega ei ole jäänud enam muud öelda, kui “mina ka!”.

Tõsta oma töö esile ja tee nähtavaks, innusta teisi ja loo trende! See võimalus avaneb, kui osaled Kuldmuna suhtekorralduse konkursil!

Kuidas olla tänavu konkursil edukas?

Minu soovitus on tuua selgelt välja PR-valdkonna oskuste roll ja mõju oma esitatud töö õnnestumisel. Põhjus, miks see töö esitati just suhtekorralduse kategooriates, peaks olema selgelt välja toodud.

Ma olen ise integreeritud kommunikatsioonijuhtimise usku ja kindlasti on suurem osa häid tulemusi saavutatud koostöös loovagentuuri ja/või meediaagentuuriga. Tihtipeale on meeskonnas mitte ainult kommunikatsiooni- ja turundusosakond, vaid ka näiteks personaliosakond või müügiosakond jne. See on väga hea, kuid ainult siis, kui te olete teinud head koostööd. Mis tähendab omakorda seda, et ühte tööd saab samas kategoorias esitada vaid üks meeskond ja soovitavalt just ühtse meeskonnana. Rääkige omavahel läbi ja tehke koostööd. Kui on soov välja tuua erinevate oskuste panust tervikprojektis paremini esile, siis on kindlasti hea võimalus esitada sama töö erinevates suhtekorralduse kategooriates, aga miks mitte ka teistes Kuldmuna kategooriates. Sama tööd võib esitada mitmes kategoorias, kuid ühe esitaja poolt.

Eesti konkursi eripäraks võrreldes mõnel rahvusvahelisel konkursil osalemisega on kindlasti see, et töid ei hinnata ainult pelgalt esitatud kirjelduse järgi, vaid eks osa esitatud töödest ole need, mis on avalikkuses silma ja kõrva jäänud. Paljud head projektid on aga mõeldudki kindlale segmendile ja edukalt toiminud ilma laiema tuntuseta, mis polegi eesmärk olnud. Valituks ei pea osutuma kõige tuntum tegu, vaid kõige eesmärgipärasem lahendus. Mõju ühiskonnas, oma turul, äritulemuses või sihtrühma hoiakutes on kindlasti tulemus, mis on hea projektikirjelduses selgelt sõnastada.  

Pikk jutt ei ole alati hästi räägitud jutt, seda teab iga PR- inimene. Tee nii lühidalt, kui saad ja nii pikalt, et mõte saaks edasi antud. Tähemärgiarvud ja muu on reeglites kirjas.

Tööde esitamise tähtaeg: 25.02.2019 (kell 23:59)

Kuidas ja mida esitada? Lae alla pdf: Kuldmuna 2019 juhend

Esita töö siin: Kuldmuna 2019 tööde esitamise keskkond

Intervjueeris: Silja Oja, Turundajate Liit