Kõik uudised

Magnus Lužkov: praegu on aeg olla suuremeelne

TULI juhatuse liige, Optimist Creative’i juht Magnus Lužkov soovitab just praegu ette valmistada ja viia ennast tippvormi selleks hetkeks, kui elu jälle täie raginaga pihta hakkab. Paljude jaoks on see suur võimalus. Müügikommunikatsiooni asemel kasuta praegust kriisiaega brändikontseptsiooni loomiseks. Räägi kaasa teemadel, mis inimestele korda lähevad. Ole suuremeelne.

Fotol: Magnus Lužkov. Pildistas: Erlend Štaub.

Kuidas siis maitseb DAY 2 - THE NEW ERA?

Ma arvan, et paljud meie sektori inimesed kogevad hetkel esimest korda elus, mida kaugtöö päriselt tähendab. Sellises mahus ja ulatuses, ma mõtlen. Ma isegi nende hulgas. Karantiinis viibimine loob illusiooni, nagu oleks tegemist väljateenitud puhkusega. Tegelikult on asi puhkusest kaugel. Kaugtöö on enesedistsipliini next level shit

Kas tööd veel on?

Tööde maht väheneb hetkel 15-20% päevas. Projektid pannakse ootele, kuna hetkel veel valitseb teadmatus, kaua seisak kestab ja kuidas riik aitab. Viimase osas tuleb kohe-kohe lahendus lauale, see võib ärakukkumiste taset veidi leevendada. On siiski ka neid ettevõtteid, kes näevad seisakus võimalust pühenduda taktikalise mudru asemel enda brändi korrastamisele. 

Millega sa soovitaksid ettevõtetel/brändidel seisaku ajal tegeleda?

Iroonilisel kombel sai Optimist endale tänu pandeemiale ühe olulise kaaluga väliskliendi. Kuna sündmusi hetkel ei toimu, siis palus üks Londonis paiknev haridusmesside korraldaja meid appi oma brändi kohendama. Kuna inimestel on tavapärase kiirustamise asemel nüüd aega süveneda, siis tasubki brändidel korraks peeglisse vaadata ja muudatusi teha. 

Milles need muudatused võiksid seisneda?

Saab küsida endalt hulga küsimusi ja lasta kõigil olulistel inimestel nendele vastata. Siis kasutada saadud infot näiteks uue positsioneeringu ja sõnumite loomiseks. Samuti vaadata üle oma brändi või toote välimus ja teha korda digitaalsed väljundid. Kokkuvõtvalt – viia ennast tippvormi selleks hetkeks, kui elu jälle täie raginaga pihta hakkab. Paljude jaoks on see suur võimalus. 

Kas kommunikatsiooni üldse vahepeal teha ei saa?

Kodus aelevad inimesed viibivad palju seadmetes – peaks justkui hea aeg olema reklaamide, artiklitega ja muu sisuga silma jäämiseks. Samas ollakse tarbimisega hästi ettevaatlikud, et rahavarusid võimalikult kauaks jätkuks. Seetõttu näen, et müügikommunikatsiooni asemel tasuks seda aega pigem kasutada võimsate brändikontseptsioonide loomiseks ja lansseerimiseks. Tavaliselt on see ajaline surve, mis takistab neid lõpuni viimistlemast – nüüd seda äkki justkui enam pole. 

Millised need võimsad brändikontseptsioonid on?

Võimsuse all pean ma silmas eelkõige brändide ideoloogilist kvaliteeti. See on võimalus teenida keerulistel aegadel välja inimeste poolehoid ja realiseerida see kriisi lõppedes kiirelt müügiks. See on nagu külvamine ja lõikamine – hetkel on hea külvamise aeg. Need kontseptsioonid peavad rääkima kaasa teemadel, mis inimestele korda lähevad. Olema suured ja suuremeelsed. Ootamatud. 

Lühidalt: karantiini ajal brändid korda! 

Optimist Creative on Turundajate Liidu (TULI) liige. Liit ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. Liitu kuulub praegu 74 ettevõtet.

Silja Oja, TULI

Liitu uudiskirjaga