07.02.2019

Maksimilian Kallhed: Loovus demokraatlikuks!

Intervjuu Kuldmuna konverentsi esineja, loovnõustamisagentuuri
The Pop Up Agency rajaja Maksimilian Kallhediga.

Rootsist pärit, aga Londonis elav Maksimilian Kallhed on The Pop Up
Agency
üks asutajatest. See on uue aja turundusagentuur – segu
traditsioonilisest loovagentuurist ja konsultatsioonifirmast, mis aitab mõista
tarbijaid ja tuua ärisse innovatsiooni. 

Maksimilian

on töötanud enam kui 55 riigis ja tema klientide seas on nii riikide valitsused, üleilmsed kaubamärgid kui ka reklaamiagentuuride võrgustikud. Tema eesmärk on purustada stereotüübid sellest, keda me peame nn loovisikuteks, ning ta usub, et seda on võimalik teha kaasamise kaudu. 2018. aastal arvati ta meeste arvestuses maailma 50 parima võrdsuse eestkõneleja sekka turunduse ja meedia vallas.

Räägi palun lähemalt, millega The Pop Up Agency
tegeleb?

Me lahendame briifi 48
tunniga olenemata kliendi asukohast. Me usume, et loovus ei ole ainult
turundusosakonna või loovagentuuri pärusmaa – iga üksus ettevõttes võiks
loovprotsessis osaleda.

Me toome värsket õhku silotorni.

Murrame loovusega seotud stereotüüpe ja teeme
seda kaasates muutusesse nii ettevõtte tippjuhtkonda kui andes rohkem
sõnaõigust noortele.

Ma teen koostööd nii vabaorganisatsioonide
kui äridega ja levitan meie sõnumit rahvusvahelistel konverentsidel ja
loovusfestivalidel nagu Cannes Lions ja D&AD,
samuti läbi hariduse koolides nagu Hyper Island ja Saint Central Martins.

Mida üks ettevõte teiega
koostööst ikkagi täpsemalt saab? Mis on tulemus?

Me veedame oma kliendi juures 4 päeva:

1. päev – Kaardistame enne loovülesande kallale asumist eesmärgi, mida ettevõte saavutada soovib.

2. ja 3. päev – Loovprotsess. Ei mingit multitaskingut,
vaid täielik fokusseerimine ülesandele. Ühele asjale keskendumine säästab aega.
Kui tihti tavaagentuur nii intensiivselt kliendiga koos töötab?

4. päev – Tulemus ehk idee
turunduskampaaniaks või –tegevuseks!

Me ei lahenda ülesannet kliendi eest ära, vaid teeme
seda koos kliendiga.

Kes teie
klient on?

Üldiselt ettevõtte turundusosakond, aga mõnikord ka
ettevõtte majasisene loovagentuur. 

Kas
majaväline loovagentuur on ka kaasatud?

Jah, mõnikord.

Kas
mõnikord palkavad teid ka loovagentuurid ise?

Jah, meie teenuseid on kasutanud ka loovagentuurid, kui
neil tekib tunne, nagu nad oleks kinni jooksnud. Või kui on vaja kiiresti
valmistuda mõneks tähtsaks pitchiks.

Nimeta palun mõningaid oma kliente.

Facebook, Adidas, Nike, mitmed Suurbritannia pangad, KLM, Ikea, paljud autobrändid.

Mida
sa Kuldmuna konverentsil teha kavatsed?

Rääkida. Peamiselt loovusest. Tutvustan 48 tunniga briifi
lahendamise põhimõtteid lähemalt. Räägin sellest, kuidas sõnastada eesmärke ja
kuidas neile keskenduda. Kuidas koostada mitmekesiseid töögruppe.

Mainisid
mitmekesisust. Kuldmuna keskendub seekord noortele, aga kui tähtis on tiimi
ealine, etniline, usuline vm mitmekesisus?

Väga tähtis! Mitmekesisus annab erinevaid vaatenurki. Kuna
kampaaniad on suunatud erinevatele demograafilistele sihtgruppidele, peavad ka
tiimis olema erinevad inimesed. Me elame ju globaalses ühiskonnas. Eesti on
küll väike, aga samuti osa sellest.

Kuidas
The Pop Up Agency alguse sai?

Kohtusin teistega The Pop Up
Agency loojatega Rootsis Hyper Island koolis, õppisin seal interaktiivset kunstilist
juhtimist. Mina olin
noorim asutajaliige. Firma rajasime aga mitte Rootsis, vaid Londonis.

Kuidas algusaastad olid?

Reaalsus lõi nuiaga pähe 🙂 Me olime ju 6 naiivset
üliõpilast, kes läksid maailma ühte kalleimasse ja konkurentsitihedaimasse
linna äri ajama. Aga visadus viis sihile ja me murdsime läbi, kui oma 48 tunni
kontseptsiooniga välja tulime. Oleme seda kontseptsiooni muidugi kõvasti
arendanud ja lihvinud ja elu on siiani nagu ameerika mäed, aga meie edu võti
oli meie idee.

Sa oled varem Eestis käinud?

Jah, mõned aastad tagasi. Eesti on väga väike, aga minu
silmis digitaalselt väga progressiivne paik. Ma hindan kõrgelt teie
läbipaistvust. Väga cool riik!

Intervjueeris: Silja Oja, Turundajate Liit

Tule kuula Maksimiliani Kallhedi Kuldmuna konverentsil!

Aeg: 14. märtsil 2019 kell 10:00-16:00
Asukoht: Kultuurikatla Terrassisaal (Põhja pst 27A, Tallinn)
Keel: inglise keel
Korraldaja: Turundajate Liit (TULI)
Liitu: FB event

Tutvu kavaga: kuldmuna.ee/konverents

Osta pilet kuni 25. veebruarini soodushinnaga: piletikeskus.ee/event/kuldmuna-2019/23

Kuldmuna tuleb
sel aastal suurejoonelisem kui kunagi varem, sest lisaks loovkonkursile ja
auhinnagalale korraldab Turundajate Liit ürituse raames esmakordselt
konverentsi, mis toimub 14. märtsil Kultuurikatlas.

Just nagu
konkurss ise, nii on ka konverents pühendatud noortele, meie tulevikule. Oleme
Eestisse kutsunud mitmed maailmaareenil tuntust kogunud noored tegijad, kelle
lood võiksid innustada igas vanuses kuulajaid ja kindlasti neid, kes oma
ettevõttes just noori sihtgrupina näevad.


Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt