Kõik uudised

Maksimilian Kallhed: Loovus demokraatlikuks!

Intervjuu Kuldmuna konverentsi esineja, loovnõustamisagentuuri The Pop Up Agency rajaja Maksimilian Kallhediga.

Rootsist pärit, aga Londonis elav Maksimilian Kallhed on The Pop Up Agency üks asutajatest. See on uue aja turundusagentuur - segu traditsioonilisest loovagentuurist ja konsultatsioonifirmast, mis aitab mõista tarbijaid ja tuua ärisse innovatsiooni.  Maksimilian on töötanud enam kui 55 riigis ja tema klientide seas on nii riikide valitsused, üleilmsed kaubamärgid kui ka reklaamiagentuuride võrgustikud. Tema eesmärk on purustada stereotüübid sellest, keda me peame nn loovisikuteks, ning ta usub, et seda on võimalik teha kaasamise kaudu. 2018. aastal arvati ta meeste arvestuses maailma 50 parima võrdsuse eestkõneleja sekka turunduse ja meedia vallas.

Räägi palun lähemalt, millega The Pop Up Agency tegeleb?

Me lahendame briifi 48 tunniga olenemata kliendi asukohast. Me usume, et loovus ei ole ainult turundusosakonna või loovagentuuri pärusmaa – iga üksus ettevõttes võiks loovprotsessis osaleda. Me toome värsket õhku silotorni. Murrame loovusega seotud stereotüüpe ja teeme seda kaasates muutusesse nii ettevõtte tippjuhtkonda kui andes rohkem sõnaõigust noortele.

Ma teen koostööd nii vabaorganisatsioonide kui äridega ja levitan meie sõnumit rahvusvahelistel konverentsidel ja loovusfestivalidel nagu Cannes Lions ja D&AD, samuti läbi hariduse koolides nagu Hyper Island ja Saint Central Martins.

Mida üks ettevõte teiega koostööst ikkagi täpsemalt saab? Mis on tulemus?

Me veedame oma kliendi juures 4 päeva:

1. päev – Kaardistame enne loovülesande kallale asumist eesmärgi, mida ettevõte saavutada soovib.

2. ja 3. päev – Loovprotsess. Ei mingit multitaskingut, vaid täielik fokusseerimine ülesandele. Ühele asjale keskendumine säästab aega. Kui tihti tavaagentuur nii intensiivselt kliendiga koos töötab?

4. päev – Tulemus ehk idee turunduskampaaniaks või –tegevuseks!

Me ei lahenda ülesannet kliendi eest ära, vaid teeme seda koos kliendiga.

Kes teie klient on?

Üldiselt ettevõtte turundusosakond, aga mõnikord ka ettevõtte majasisene loovagentuur. 

Kas majaväline loovagentuur on ka kaasatud?

Jah, mõnikord.

Kas mõnikord palkavad teid ka loovagentuurid ise?

Jah, meie teenuseid on kasutanud ka loovagentuurid, kui neil tekib tunne, nagu nad oleks kinni jooksnud. Või kui on vaja kiiresti valmistuda mõneks tähtsaks pitchiks.

Nimeta palun mõningaid oma kliente.

Facebook, Adidas, Nike, mitmed Suurbritannia pangad, KLM, Ikea, paljud autobrändid.

Mida sa Kuldmuna konverentsil teha kavatsed?

Rääkida. Peamiselt loovusest. Tutvustan 48 tunniga briifi lahendamise põhimõtteid lähemalt. Räägin sellest, kuidas sõnastada eesmärke ja kuidas neile keskenduda. Kuidas koostada mitmekesiseid töögruppe.

Mainisid mitmekesisust. Kuldmuna keskendub seekord noortele, aga kui tähtis on tiimi ealine, etniline, usuline vm mitmekesisus?

Väga tähtis! Mitmekesisus annab erinevaid vaatenurki. Kuna kampaaniad on suunatud erinevatele demograafilistele sihtgruppidele, peavad ka tiimis olema erinevad inimesed. Me elame ju globaalses ühiskonnas. Eesti on küll väike, aga samuti osa sellest.

Kuidas The Pop Up Agency alguse sai?

Kohtusin teistega The Pop Up Agency loojatega Rootsis Hyper Island koolis, õppisin seal interaktiivset kunstilist juhtimist. Mina olin noorim asutajaliige. Firma rajasime aga mitte Rootsis, vaid Londonis.

Kuidas algusaastad olid?

Reaalsus lõi nuiaga pähe :) Me olime ju 6 naiivset üliõpilast, kes läksid maailma ühte kalleimasse ja konkurentsitihedaimasse linna äri ajama. Aga visadus viis sihile ja me murdsime läbi, kui oma 48 tunni kontseptsiooniga välja tulime. Oleme seda kontseptsiooni muidugi kõvasti arendanud ja lihvinud ja elu on siiani nagu ameerika mäed, aga meie edu võti oli meie idee.

Sa oled varem Eestis käinud?

Jah, mõned aastad tagasi. Eesti on väga väike, aga minu silmis digitaalselt väga progressiivne paik. Ma hindan kõrgelt teie läbipaistvust. Väga cool riik!

Intervjueeris: Silja Oja, Turundajate Liit

Tule kuula Maksimiliani Kallhedi Kuldmuna konverentsil!

Aeg: 14. märtsil 2019 kell 10:00-16:00
Asukoht: Kultuurikatla Terrassisaal (Põhja pst 27A, Tallinn)
Keel: inglise keel
Korraldaja: Turundajate Liit (TULI)
Liitu: FB event

Tutvu kavaga: kuldmuna.ee/konverents

Osta pilet kuni 25. veebruarini soodushinnaga: piletikeskus.ee/event/kuldmuna-2019/23

Kuldmuna tuleb sel aastal suurejoonelisem kui kunagi varem, sest lisaks loovkonkursile ja auhinnagalale korraldab Turundajate Liit ürituse raames esmakordselt konverentsi, mis toimub 14. märtsil Kultuurikatlas.

Just nagu konkurss ise, nii on ka konverents pühendatud noortele, meie tulevikule. Oleme Eestisse kutsunud mitmed maailmaareenil tuntust kogunud noored tegijad, kelle lood võiksid innustada igas vanuses kuulajaid ja kindlasti neid, kes oma ettevõttes just noori sihtgrupina näevad.