Kõik uudised

Roboteid Super Bowli reklaamides megapalju, kaelasünti mängivaid merineitseid ja tuvitiibadega ponisid lubamatult vähe

Kogu Super Bowli reklaamivalikust eristusid vähesed. Üldmulje oli lavastuslik, intensiivne, heroiline ja oma perfektses teostuses isegi igav.

Pühapäeval, 3. veebruaril toimus USA televisiooni tippsündmus ehk Super Bowl. See on koht, kus turundajad näitavad, milleks nad suutelised on ja publiku ette tuuakse aasta kõige kallimad reklaamid.

Tänavusel Super Bowlil maksis reklaami näitamine rekordilised 5,25 miljonit dollarit 30 sekundi eest ja telekanal CBS kasseeris 53 reklaami eest kokku 482 miljonit USD.

Suurima reklaamijana oli esil Budwiser, kes oli ostnud 6 reklaaminäitamist kokku mahus 6 min ja 25 sek. Palju oli näha kuulsusi, nii näitlejaid kui muusikuid, näiteks: Michael Bublé, Chance the Rapper, Backstreet Boys, Jeff Bridges, Sarah Jessica Parker, Charlie Sheen, Karlie Kloss, Christina Applegate, Serena Williams, Harrison Ford jpt.

Mida arvasid Eesti reklaamieksperdid Super Bowli tänavusest tasemest? Kes olid lemmikud?

Taevas Ogilvy loovjuht Lauri Tikerpe: 

Suurem osa Super Bowli reklaamidest jättis lihtsalt kopsaka rahakoti ja üheplaanilise mõttetöö maigu. Kujundliku mõtlemise ja metafoori mõisted tunduvad üha enam mingid tundmatud suurused olevat.

Audi Cashew klipp on küll väga klassikalise ülesehituse ja twistiga, aga vähemalt on selles twistis veidikenegi elutervet, veits kurjalt irvitavat irooniat.

 

Bud Light ja HBO. Me elame brändide collabide ajastul. Off White x Nike, Virgil Abloh x Ikea ja rodu jätkub. Bud Lighti kalambuurne maskott Bud Knight lihtsalt ootas Games of Thronesi puudutust. Eepiline vaatemäng rõõmustas osade fännide südameid, teised ütlesid lihtsalt möhh.

 

Sprint ja Best Of the Both Worlds. Mitte nüüd midagi supererilist, aga mulle väga meeldib see Droga5-i mõnusalt lõdva randmega kontseptitud, hoolikalt kureeritud absurdi- ning pop-kultuuri tunnetusega stiil. Roboteid oli seekordsetes Super Bowli reklaamides megapalju, laksu all olevaid kaelasünti mängivaid merineitseid ja tuvitiibadega ponisid aga lubamatult vähe.

 

Ad Angelsi loovjuht Veiko Tammjärv:

Kuna reklaami ülesanne on eristuda ja tugevdada brändi, siis hindasin neid klippe selle kriteeriumi põhjal. Kogu Superbowli reklaamivalikust eristusid vaid vähesed. Üldmulje on lavastuslik, intensiivne, heroiline ja oma perfektses teostuses isegi igav. 

Kaks korda vaatasin ja kuulasin “So Pure” Michelob ultra õllereklaami. Meeleolu rahulik, visuaal puhas ja loomulik. Stereoefekti kasutamine pole enam ammu uudis, aga kokkuvõttes lõid heli ja pilt sümpaatse terviku. Nende vahendite ja isuäratava tootekaadriga suudeti tekitada mul kontoris keset tööpäeva kell 10.30 korralik õllejanu.


Tooksin välja ka kõik T Mobile klipijupid. Korporatiivse värvitooni ja tootele sobiva keskkonna kasutamise poolest tugeva brändinguga eristuvad klipid. Et Superbowli reklaamipausis silma paista, pole vaja üüratut eelarvet ja esinduslikku valikut vananevaid filmitähti, vaid pigem arenguvõimelist ideed ning tugevat visuaalset brändingut.





Divisioni strateeg Sander Sõõrumaa:

Bud Lighti maisisiirupised ninanipsud konkurentide pihta, Andy Warholi burgerisöömine ja Google'i esmapilgul segane numbrimäng jäid meelde mõlkuma. Igaüks eri põhjusel.

Brewed with No Corn Syrup seeria - Bud LightBud Lighti humoorikad lähenemised toote eelisele olid julgelt ja nauditavalt välja mängitud. Iga reklaamploki eel oli ootus, kas ja kuidas see lugu veel edasi areneb.

 

#EatLikeAndy - Burger KingEnim eristus Burger King. Filmist "66 Scenes from America" pärit videolõik, kus Andy Warhol burgerit sööb, jäi 45-sekundilisse reklaamformaati lõigates digitaalsest poleerimisest puutumata ja koos Warholi neljasõnalise pobinaga mõjus tõeliselt meeldejäävalt ning ehedalt. Kindlasti mitte igav, vaid müstiline.

 

Job Search for Veterans - GoogleGoogle’i uue toote reklaam keerles ümber sõjaväekoodide ja tunnusnumbrite. Tavaliselt seostuvad numbrid igikuivade teemadega, aga nagu selgus, oli seekord vastupidi ja just see lähenemine keskmist inimest võiski kõnetada. Veteranidest rääkimata. Ehk mõnel juhul võib ainult numbriks olemine täitsa kasulik olla.


Tanki loovjuht Joel Volkov:

Audi kindlasti! Harva näeb väga heale reklaamile head jätku. E-troni reklaam toimib nii nende peal, kes on R8 reklaami näinud kui ka nende peal, kes seda näinud pole. 

Bubly - ilmselt parim kuulsuse kasutamine reklaamis sellel hooajal.

 

Seeriana hindaks Bud Lightsi kui üht viimase paari aasta vaimukamat reklaamikontseptsiooni. Ma arvan, et nende reklaame oodatakse USAs sama palju kui Game of Thronesi uut hooaega.

Vaata kõiki Supr Bowl 2019 reklaame siit: Ads of the World


Arvamusi kogus: Silja Oja, Turundajate Liit