Kõik uudised

Sisuturundusega pihta hakkamine on nagu koera võtmine

„Sisuturundusega pihta hakkamine, see on nagu koera võtmine - arvesta, et järgmised 15 aastat pead temaga igapäevaselt tegelema. Ei ole nii, et võtan, korra tegelen ja valmis. Kui avad uue kanali, pead igapäevaselt postitama, sisu looma ja oma kanaliga tegelema,“ arutleb Best Marketing Internationali asutaja Hando Sinisalu.

Kuigi alatasa räägitakse sellest, et igal ettevõttel peab olema oma lugu, millega eristuda, leiab Sinisalu, et väga sageli ei mõisteta, mida see üldse tähendab, et ettevõttel on oma lugu. „Võtame näiteks väikese pagarikoja. Sul on kaks võimalust, kas olla tavaline pagarikoda ja öelda, et me küpsetame ka leiba nagu kõik teised, või eristuda teistest ja öelda, et minu vanaisa küpsetas Siberis leiba. Oleme taastanud tema siberiaegse pagarikoja, sest tahame, et leib, mis aitas inimesi sel raskel ajal, elaks veel sajandeid“. Ta lisab, et enda nimetamine turu kõige soodsamaks ei ole kindlasti lugu, see on väga lihtsasti kopeeritav väärtus ja alati tuleb keegi, kes teeb veel odavamalt. „Kui sa oled aga ainuke, kes küpsetab oma leiba Osmussaare kaerast, siis on sind juba raske kopeerida. Lugude olulisusest saab hästi aru, kui mõelda T-särkidele, üks on tavaline T-särk ja teine Nike T-särk. Viimane on kordades kallim, sest sellega käib kaasas lugu. Muud objektiivset vahet seal ei ole, sest mõlemad tulevad samast vabrikust.“

Loo keskmes peab olema ostja kasu, mitte enese kiitmine,“ rõhutab Sinisalu. Sageli näeme meedias lugusid stiilis „Meie firma sai 20,“ aga mis kasu kliendil sellest on? Tema sõnul tuleks iga oma tegevust alustada selle küsimusega. Ta lisab, et kui ettevõttel on soov sellist infot jagada, siis peaks selle pöörama nii, et mitte meie ei saanud 20-aastaseks, vaid täname kliente, kes on meid juba 20 aastat usaldanud. Nii on loo keskmes sünnipäeva asemel usaldusväärsus ja see on kliendi jaoks oluline väärtus.

Kui vanasti pöörduti küsimustega müügiinimese poole, siis tänapäeval teeb ostja 2/3 tööst ise ära. Ta googeldab, tutvub iseseisvalt tootega ja otsib kõikvõimalikku lisainfot. Hando sõnul tehakse ostuotsus üldiselt juba enne hinnapakkumise küsimist, brändi loodud sisu alusel. Ja see ongi põhjus, miks sinu sisu peab olema tarbija jaoks huvitav. Kindlasti ei tohiks ära unustada seda, et klient peab suutma sind ja sinu sisu võimalikult lihtsalt üles leida. Kõige tõhusam kanal on selleks Google, aga ka seal pead sa teadma, mida ja mis sõnadega sinu klient otsib.

On näha, et sisuturunduse suurim häda on selles, et asja vaadatakse üldiselt oma mätta otsast. Sageli puudub suurem pilt ja arusaam, kuidas klient sama asja näeb. Peaksid leidma oma toote juures üles need punktid, mis huvitavad sinu klienti ja looma sisu selle ümber. 

„Minu arust on probleem on selles, et ainuüksi ühelt tegevuselt oodatakse suurt mõju. Paratamatult on sisuturunduse mõju pikaajalisem ja sihile viib järjepidevus. Seda võib võrrelda füüsiliselt heasse vormi saamisega. Ei piisa sellest, kui käid korra trennis. Selleks, et näha tulemusi, pead tegema trenni järjepidevalt,“ ütleb ta ja lisab, et sisuturundust tuleks vaadata kui pikaajalist, läbimõeldud ja järjepidevat tegevust. Kui oled otsustanud teha oma toote kuskil kanalis nähtavaks, siis pead seda kanalit aktiivselt kasutama. „See on nagu koera võtmine - arvesta, et järgmised 15 aastat pead temaga igapäevaselt tegelema. Ei ole nii, et võtan, korra tegelen ja valmis. Kui avad uue kanali, pead igapäevaselt postitama, sisu looma ja oma kanaliga tegelema. Kas oled sattunud Facebookis ettevõtte otsa, kes viimati postitas 2016? Esimene küsimus on kohe, et kas nad üldse tegutsevad veel,“ arutleb Sinisalu.

Oma sisuturundusstrateegia koolitustel on Sinisalu pannud osalejad tarbija rolli. Koos arutatakse, mis on iga osaleja toote või teenuse juures teiste jaoks kõige huvitavam. Osalejate ehk nö potentsiaalsete tarbijate arutelust sünnivad teemad, millest edaspidi lugude jutustamisel lähtuda. Sinisalu ise nimetab oma koolitusi ärikonsultatsioonideks, sest pika loengu asemel toimub praktiline nõustamine.

Hando Sinisalu meenutab üht seika, kui tema koolitusele sattus ettevõte, kes otsustas kasutada Instagrami tööandja brändingu eesmärgil. Nende eesmärk oli näidata, kui lahe on nende töökeskkond ja kui ägedasse meeskonda uus inimene satuks. Koolitusel osalejatest moodustatud test-tarbijate grupp aga täheldas, et igal Instagrami pildi oli koguaeg ainult üks inimene ja see ei lähe üldise eesmärgiga kokku. Kui soov on näidata oma lahedat töökeskkonda ja meeskonda, siis tuleks näidata ka neid ägedaid inimesi, kes seal töötavad. See on ehe näide sellest, et sageli unustatakse panna end tarbija kingadesse.

Kui soovid rohkem infot sisuturundus strateegiast ja tegevusplaani koostamisest, siis mine Hando Sinisalu koolitusele „Strateegiline sisuturundus“.

Allikas: Best Marketing