Kõik uudised

Stockmann tegi ja julgustab: lõpetame ühekordsete plastiktoodete müügi

Stockmann näitab head eeskuju! Esmaspäeval toimusid Stockmannis rõõmsad peied, sest õnneks pole ühekordset plastikut vaja. Lähemalt räägib Stockmanni turundusjuht Tiina Tali.

Alates esmaspäevast pole Stockmanni kaubamajast võimalik osta ühekordseid plastiktooteid. Võtsime selle otsuse julgelt vastu, sest meie jaoks on oluline toetada teadlikku tarbimist ja kauakestvaid ning läbi mõeldud ostuotsuseid.   

22. aprillil ehk üleilmsel maapäeval tähistasime Stockmannis ajaloo kõige rõõmsamaid peiesid. Oleme viimased pool aastat jõudsalt vähendanud ühekordsete plastiktoodete müüki ning nüüd saatsime viimasedki neist meie juurest Neulari tehasesse. Seal saab plastik ümbertöötlemise tulemusel uue hingamise, näiteks riidenagide ja lillepottidena. Stockmanni tootevalik on aga endisest veelgi parem, sest riiulitele on ilmunud uued põnevad tooted, mille tegemine ja tarbimine on looduse suhtes vastutustundlikum kui nafta baasil plastikust toode. Nii leiab meilt näiteks puidust vatitikke; pilliroost, metallist ja klaasist kõrsi; bambusest topse ja keskkonnasõbralikke toidunõusid, mida saab korduvalt kasutada.  

Miks me seda teeme?  

Olukord, kus igal aastal jõuab maailma veekogudesse ning metsadesse miljoneid tonne plastikjäätmeid, on kahetsusväärne. Jaekaubanduses tegutseva ettevõttena tajume endal suurt rolli vastutustundlike tarbimisharjumuste kujundamisel ja kuna oleme suured keskkonnasõbrad, siis soovime selle nimel ka päriselt tegutseda. Kui Euroopa Liit plaanib keelustada ühekordsete plastiktoodete turule toomise aastaks 2021, siis meile tundus, et neist võiks loobuda tegelikult juba varem. Ja nii me ka tegime. Otsus loobuda ühekordse plastiku müügist oli meil majas selge ja ühine - nii juhtkonnas, turundusmeeskonnas kui erinevate osakondade tasandil nägime, et Stockmannil on siin suur tahe ja võimalus ratas veerema lükata. 


Täna saame öelda, et Stockmann on ühekordsetest plastiktoodetest loobujana Eestis üks teerajajatest. Teerajajaks olemisel on oma võlu. Uhke tunne on olla esimeste seas. Oleme need, kes tallavad sisse raja, mida mööda järgmistel on turvaline tulla. Kuid esimestel on suur vastutus jälgida, et seatud siht oleks ikka õige, ega läheks rappa. Ka meie tänane samm on toonud meile sisemiselt palju arutlusi ja katsetusi. Kui suur on ühe või teise toote tegelik keskkonnamõju? Kust leida alternatiivid plastkõrtele või plastist vatitikkudele? Kas tohime kasutada oma müügikeskkonnas veel õhupalle? Kuidas olla keskkonnasõbralik päriselt, mitte näiliselt?  

Võime kinnitada, et oleme oma otsuses siiski enam kui kindlad. Keskkonnast hoolimine ja selle nimel tegutsemine on midagi, millest ei saa ega taha enam mööda vaadata. Kuigi otsust loobuda ühekordsete plastiktoodete müügist võib vaadelda kui head turundus- või PR-kampaaniat, on selle mõõde siiski laiem – sellise algatuse abil saame anda oma panuse, et harida meie külastajaid ja toetada vastutustundlikke tarbimisvalikuid.  

Rõõmsad peied polnud aga Stockmanni jaoks kaugeltki mitte finiš, vaid pelgalt verstapost. Juba mõnda aega oleme otsinud parimaid olemasolevaid alternatiive, et pakendada meil müüdav lahtine toit võimalikult keskkonnasõbralikult. Oleme alustanud pilootprojektiga, mille raames soovime välja valida sobilikud lahendused nii gurmee- kui liha- ja kalaosakonda. 

Tähelepanu teadlikule tarbimisele pöörame Stockmannis teistelgi viisidel. Varasemalt oleme muutnud kõik ostukotid tasuliseks ning asendanud klassikalised kilekotid vähemalt 80% ulatuses taaskasutatavast materjalist biolagunevate kilekottidega. Samuti aitame vähendada asjatut tekstiiliprügi koos disainer Reet Ausi ja Uuskasutuskeskusega: kutsume inimesi üles tooma enda kappi seisma jäänud teksariided Stockmannis asuvasse kogumispunkti, et anda neile pikem eluiga ja valmistada neist uue disainiga rõivad. Kaubavaliku puhul üleüldiselt pöörame rohkem tähelepanu sellele, et meie tootesortimendist leiaks järjest enam keskkonnasõbralikke valikuid.  


Plastiku rõõmsad peied ehk ühekordsete plastiktoodete müügi lõpetamine oli hea näide sellest, kuidas ühest julgest otsusest saab veerema lükata midagi suurt ja keskkonna jaoks olulist. Nagu ka rõõmsatel peiedel jutuks tuli, algab iga suurem keskkonnaalane muutus igast üksikust inimesest ja ettevõttest, kes julgevad võtta suuna keskkonnasõbralikule teele. Rõõmsate peiede puhul ei ole võidumeheks mitte ainult Stockmann, vaid loodetavasti laiemalt kogu ühiskond. Tekitasime olulise teema ümber diskussiooni ja loodame, et meie eeskuju on nakkav.


Tiina Tali
Turundusjuht
Stockmann Eesti

Kampaania teostus ja visuaalid: AD Angels

Fotod: Ardo Kaljuvee

Vaata pilte rõõmsatest plastikupeiedest Stockmanni Facebooki lehelt!