11.12.2019

Suunamudijad kogusid heategevuse nimel võidu kohvipuru

Novembri
viimastel nädalatel võtsid suunamudijad Näljane Nelik, Kätlin Võsu ja Kai
Kodasma vastu Pauligi väljakutse koguda võidu kohvipuru, millest toodetud
roheline energia annetatakse elektri näol Haiba Lastekodule. Kampaania loovidee
ja teostus: Liilit Kirss ja Kristi Hürri, Taevas Ogilvy PR.

Kokku koguti 15 päevaga 170 kilo kohvipuru.

Eestlased joovad keskmiselt 2 tassi kohvi
päevas. Ühest tassist saab 10 grammi kasutatud kohvipuru, mis visatakse
tavaliselt ära. See teeb 7,3 kilo kasutatud kohvipuru inimese kohta aastas. Kui arvestada, et 10
grammist kohvipurust toodetud energiast saab ühe lambipirni jaoks 2 tundi
elektrit toota, siis kamba peale korjati 34 000 tundi elektrit. 

Kohviringluse projekt on tegelikult kolme kuu pikkune ja sinna saavad
panustada kõik ettevõtted ning eraisikud, kuid võistlus kestis kokku kolm
nädalat ja võitjale oli auhinnaks 400-eurone annetus vabalt valitud
heategevusse. Kõigil osalejatel oli aega viis tööpäeva, et oma kontaktid nii
tööl kui sotsiaalmeedias käiku lasta ja korralik kogus kasutatud kohvipuru
kokku koguda.


DSC3767 block

Võiduka koguse ehk veidi üle 70 kilo kogus Näljane Nelik ehk Susann Kõomägi,
Marleen Valdmaa ja Rasmus Õisma. Esialgu lihtsana tundunud väljakutse osutus
hommikust õhtuni kestvaks missiooniks. Kui algselt oli plaanis korjata kohvipuru oma töökohast, siis sotsiaalmeediasse
lendu läinud sõnum jõudis nii paljude ettevõteteni, et kõikide puru ei jõutudki
kokku koguda.

“Kui kampaaniast sotsiaalmeedias rääkima hakkasime, näitasid huvi üles kümned
ja kümned ettevõtted – restoranid, kohvikud, suurettevõtted nagu Eesti Energia,
Denim Dream, PwC, Veriff ja Adcash. Rääkimata perest, sõpradest ja
kolleegidest. Loetelu on pikk ja nimekiri paisus iga päevaga. Selgus, et kõik
oleksid nõus kohvipuru annetamisega head tegema. Kusjuures eranditult küsiti,
kuhu saab edaspidigi kohvipuru annetuseks viia,” kommenteeris Näljase Neliku
liige Susann Kõomägi.

Hommikust õhtuni rahmeldamine tasus ennast ära. Roheline energia läheb küll Haiba
Lastekodule, aga võidusumma 400 eurot suunab Näljane Nelik metsloomade heaks.
“Niikuinii kõik mõtlevad nunnude koduloomade peale, aga tihti ei tulda selle
peale, et karupojad, siilid ja kitsed vajavad samuti meie abi, just neile
mõeldes annetame selle summa MTÜ Loomapäästegrupile,” ütles Kõomägi. 

Kohvipuru kogumise ja sellest
bioenergia tootmise projektiga soovib Paulig näidata, et kohviubade teekond ei
pea lõppema kohvitassis, vaid see võib soovi korral edasi kesta.

Sel aastal kogub Paulig kasutatud kohvipuru oktoobrist detsembrini. Iga ettevõte ja eraisik saab anda oma panuse
projekti õnnestumisesse.

Videoklipp illustreerib, miks ei tasu kasutatud kohvipuru ära visata ning kui palju energiat ühe tassi kohvi valmistamiseks kulunud purust toota saab:

Tekst: Liilit Kirss & Kristi Hürri, Taevas Ogilvy PR
Video: Karl-Anders Vaikla, Taevas Ogilvy
Toimetas: Silja Oja, TULI

Taevas Ogilvy PR on Turundajate Liidu (TULI) liige. TULI ühendab
kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme
tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse
kuulub praegu 63 ettevõtet.

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt