Kõik uudised

Taffeli case study: Ära müü, vaid anna inimestele hääl

Divisioni loovjuht Daniel Erik Raidjõe räägib, kuidas Taffeli kampaania andis inimestele võimaluse ennast väljendada ja ületas tulemusena müügiprognoose konkurentsitihedal turul.

Turunduskampaania ‘’Taffel otsib uut maitset‘’ ületas kõiki algselt seatud eesmärke ja tõi parema müügitulemuse, kui eelneval aastal samal ajal toimunud edukas osta-ja-võida kampaania. Ja seda kõike ilma, et oleks kordagi palutud inimestel toodet osta.  

Orkla Eesti alla kuuluv snäkidünastia Taffel andis eesti rahvale võimaluse otsustada, kuidas peaksid krõpsud tulevikus maitsema. Kampaanias osalemine oli lihtne – ostma ei pidanud midagi, vaja läks vaid fantaasiat. Kui tahtsid teada anda, millise maitsega krõpsudest oled unistanud ja milline pakend välja võiks näha, said seda teha maandumislehel, mis valmis koostöös Maagiline Vedur veebiarendusega.

Kampaania kestis kaks kuud, maist juunini 2019. Esimesed kuus nädalat said inimesed luua kodulehel enda nägemuse järgi uue välimuse ja maitsega krõpse. Järgnevad kaks nädalat möödusid aga kodulehel rahva lemmikut valides  – iga hääl oli tähtis, sest võitlustulle astus rohkem kui 24 000 unikaalset maitset. 

Kampaania lõpuks oli kõige populaarsemaks osutunud maitse autor kulutanud kampaanias osalemiseks 0 eurot, saanud 2000 euro võrra rikkamaks ja sai nüüd enda loodud maitset jagada kogu Eestiga.  

Inimestele meeldis vabadus, mille me neile kampaania jooksul andsime. Müügitulemusi ja numbreid vaadates näeme, et see vabadus tõstis ka brändi meeldivust ja populaarsust. 

Kampaania fookuskuul tõusis Taffeli turuosa jaekettides 2,5% kõrgemale aasta keskmisest. Seda just maikuus, kus snäkkide segmendis oli palju kampaaniaid ja konkurendid tõid turule uudistooteid.  

Kampaania tulemused ületasid majasiseseid mahuprognoose 27% ja ärilisi eesmärke edestasime lausa 34% võrra. Taffeli brändijuhi Timothy Tamme sõnul on nii suur anomaalia majasisesel planeerimisel ebatavaline ja viitab kampaania suurele populaarsusele jaekettides.  

Eelmise aasta samal perioodil toimus näiteks Taffeli suur ja edukas Laokampaania, mille jooksul registreeriti rohkem kui 80 000 koodi, mis tulid ostetud pakkidest. Sellega kampaaniaga võrreldes kasvas ‘’Taffel otsib uut maitset‘’ ajal müük 10%, kuigi kampaanias osalemiseks toodet ostma ei pidanud.

’Taffel otsib uut maitset‘’ kampaania periood oli Eesti kontekstis pikk ja nõudis palju lahendusi inimeste kaasamiseks, huvi tekitamiseks ning hoidmiseks. Sotsiaalmeedia omakanalites tekitasime arutelu loodud maitsete ümber ja palusime arvamusi põnevate ning veidrate maitsekombinatsioonide kohta.
Koostöös Promoty’ga korraldasime lisaks tavameediale kaks erinevat lainet mõjutajatega, kus nende ülesandeks oli jagada oma loomingut ning suunata inimesi maandumislehele uusi maitseid leiutama.

Koos Katrin Jaaskaga Polhem PR-ist panime püsti Taffeli uue maitse workshopi, kuhu kogunesid suuremad toidu- ja moemaailmas trende loovad suunamudijad, kes said oma kätega uusi maitseid valmistada. Isegi SkyPlus saatejuhid leiutasid endanimelised maitsed ja kutsusid eetris kõiki osalema. Sinna kõrvale lõime kirevad POS-lahendused, üleskutsena toimiva telereklaami ning silmatorkavad digibännerid.

Lõpuks saavutasime 372 000 sessiooni maandumislehel ja korraliku müügi poodides.


Pärast kampaania lõppu võis veebis liikudes silma jääda üks üllatav saavutus. Tuleb välja, et kui kaks kuud järjest postitavad sajad inimesed iga päev bränditud pilte koos korduvate sõnumitega, siis tekib kampaanial väga mahukas digitaalne jalajälg. Isegi Google ei suutnud sellest mööda vaadata. Kampaania lõppedes olid mitu nädalat pildiotsingumootori tulemuste seas peaaegu alati Taffeli bränditud krõpsupakid. Kui käisid otsimas pilte krevettidest, laimidest või maailma parimast maitsest, siis suure tõenäosusega nägid seal Taffelit.  



Klient: Orkla / Taffel
Loovagentuur: Division
PR-agentuur: Polhem PR
Influencer-turundus: Promoty
Veebiarendus: Maagiline Vedur

Kokkuvõtte tegi: Divisioni loovjuht Daniel Erik Raidjõe 

Division ja Orkla on Turundajate Liidu (TULI) liikmed. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 56 ettevõtet. 

Liitu uudiskirjaga