Kõik uudised

Testi, kas sina pääseksid Eesti Turundajate TOP 10-sse

Soovid teada kui tugev sa turunduses oled? Juba viiendat aastat toimuva Tallinn Marketing Week (TMW) raames selgitatakse sel aastal esmakordselt välja Eesti parimate teadmiste ja oskustega turundajad ning turundusmeeskonnad, paludes neil selleks 25 minuti jooksul vastata 40le küsimusele.
Testi küsimused on välja töötatud Eesti startupi Hundred5 ja Marketingi Instituudi poolt ja koostöös Eesti koolitajatega turundusvaldkonnast. Marketingi Instituudi juhi Anu-Mall Naaritsa sõnul tingisid vajaduse testida turundajate teadmisi suured muutused kogu valdkonnas ning Eesti juhtide varasemast suuremad ootused turundajatele.

"Asjaolu, et Eestis on turundusinimesi üle rohkem kui enamuses muudes valdkondades, on üldteada. See on kahjuks ka märk sellest, et osade selle eriala spetsialistide teadmised ja oskused ei pruugi vastata kaasaja nõudmistele," rääkis Marketingi Instituudi juht ja Eesti Turundjate TOPi testi koostamist juhtinud Anu-Mall Naarits. Tema sõnul vajavad ettevõtted ja organisatsioonid lisaks kunagisele koolidiplomile uut kvalifikatsioonist aimu andvat indikaatorit, sest valdkond on viimastel aastatel nii Eestis kui maailmas tervikuna suurtes muutustes.

Tulevikus lisanduvad teooriakontrollile ka praktilised ülesanded
 
„Digiturundus, neuroturundus ja kasvuhäkkimine on toonud rahvusvahelisse konkurentsi uued tööriistad ja muutnud ka turunduse varsemast palju efetkiivsemaks,“ rääkis Naarits. „Kui olla aus, siis me tegelikult ei tea, kui paljud Eesti turundajad ja juhid neid tööriistu valdavad, sest ülikoolide õppekavadesse jõub see alles aastate pärast. Samal ajal liigub aga maailm kiiresti edasi ja meie ettevõtete juhid peavad olema kindlad, et nende turundaja suudab ka karmis globaalses konkurentsis neid kasvama ja kasumit teenima panna.“

Naarits selgitas, et sama testi on plaanis hakata kordama igal kevadel, pidevalt lisatakse testi ajakohaseid teemasid. „Sel aastal esimest korda konkurssi läbi viies piirdume vaid testiga, tulevikus aga näeme Turundajate TOPi koostamisel ka vajadust mõõta reaalseid võimeid." 

Organisatsioonid saavad tagasisidet kogu meeskonna sooritusele

Eesti Turundajate TOPi koostamise aluseks olevat testi saavad tasuta läbida kõik soovijad. Testi tulemused on anonüümsed ja nimeliselt antakse teada vaid 10 parima tulemuse sooritajate nimed. Samas näeb iga osaleja enda skoori sajast protsendist. Anu-Mall Naaritsa sõnul on testi tegema oodatud ka teiste erialade spetsialistid, et enda teadmisi turundajatega kõrvutada. Organisatsioonid, kes saadavad testimisse vähemalt 3 töötajat ja tellivad vastava paketi, saavad aga teada, kus paikneb nende ettevõtte turundusmeeskond üldises pingereas, mis on nende tugevused ja arengukohad.

10 parimat testisooritajat ehk Eesti Turundajate TOP tehakse teatavaks Tallinn Marketing Weeki raames 14. mail.

Ettevõtted, kes soovivad testida oma turundusmeeskonda ja saada ka tagasisidet, leiavad lisainfot SIIT.

Tasuta testi (mida igaüks saab läbida vaid korra) leiab SIIT.

Silja Oja, Turundajate Liit