Kõik uudised

TLÜ tudengid lõid Helme hobusevaraste sõnakõlksul põhinevaid meeme

Eelmisel kolmapäeval said Sven Luka ja Alvar Jaaksoni projekti „Loovkursus“ raames taas kokku Tallinna Ülikooli kolmanda kursuse tudengid. Seekord külastati Imagine\TBWA kontorit.

Fotol: TLÜ reklaamitudengid Imagine\TBWA kontoris

Loengu teema oli "Loovus ja loov õhkkond“. Imagine\TBWA loovjuht ja partner Sven Luka rääkis loovust soodustavatest ning tapvatest nüanssidest. Seejuures jagas ta tudengitele erinevaid ideid, kuidas luua loov õhkkond.  

Mõned näpunäited: 

  • Tarbi infot, mida muidu ei tarbiks. Loe raamatuid või tekste, mis sind ei huvita. See avardab silmaringi.
  • Igavle, see soodustab loovust.
  • Tegele mindfulnessiga ­– ole teadlikult hetkes ja 100% kohal, see treenib aju. Pane tähele detaile ning mõtesta, mida ja kuidas sa teed. Loovus on selle võrra kõrgem.
  • Ära otsi õigeid vastuseid, neid ei ole olemas.
  • Loo seoseid, mille peale keegi teine ei tule.
  • Ole vaba ja lõõgastu. Loovprotsessis peaks laskma ennast vabaks ja kõik mõtted välja.
  • Ära anna alla. Ära solvu, kui kellegi sinu idee ei meeldi. 


Näpunäidete jagamisele järgnesid Imagine\TBWA loovjuhtide Gunnar Hunti, Rainer Olbri ja Margaret Muilase esitlused, kes rääkisid enda mõtetest seoses loovuse, ideede genereerimise ja loovustehnikatega. “Kõige tähtsam on, et oleks vibe, kus inimesed tahaksid mõelda. Suurim loovuse tapja on see, kui inimesed ei viitsi ega taha mõelda,” ütles Muilas.  

Tudengid esitasid poliitilisi meeme 

Kodutööna esitasid tudengid meeme, mille teemaks oli 2019. aasta juulis palju kõneainet ja värvikat tagasisidet pälvinud Mart Helme sõnavõtt, kus ta nimetas Tallinna Ülikooli hobusevaraste kooliks.

Briif: Meem Tallinna Ülikooli toetuseks

Juulis 2019 nimetas siseminister Mart Helme Tallinna Ülikooli hobusevaraste kooliks. Selline sõnakasutus leidis vastukaja Ülikoolis, akadeemilistes ringkondades, poliitikas, avalikkuse hulgas. Kogu selle meediadiskussiooni leiab guugeldades, samuti teadusrahastuse ja plagiaadi teemad, mis olid Helme sõnavõtu ajendiks.

Ülesanne

Võta aluseks Helme hobusevaraste sõnakõlks ja loo meem. Eesmärgiks on näidata, et Tallinna Ülikool on äge õppeasutus ja selle ülikooli reklaamitudengid vaimukad tüübid, kes oskavad ründaja sõnad enda ning kooli tugevuseks pöörata. Tegevuse sihiks on saavutada meemi viiruslik levik sotsiaalmeedias.

„Teema on põnev, sest tavapärases reklaamis ei julgeta tihtipeale poliitilisi teemasid ettevõtete ja brändidega siduda või sarnastel teemadel seisukohta avalikult võtta. Meil on tegu aga tudengitega, kelle ülesanne on olla loov, mitte korrektne,“ kommenteeris Luka. 

Meemid olid tudengite poolt lahendatud väga erinevalt. Osad sidusid meemid otseselt Mart Helmega, kuid mõned olid otsustanud teemale läheneda apoliitiliselt. 

„Väga lihtne on minna kergema vastupanu teed ning meemi näol teha nalja meemi teema püstitaja üle. Seega minule sümpatiseerisid pigem hoopis meemid, mis ei puudutanud otseselt Mart Helmet vaid leidsid viisi kuidas enda või millegi/kellegi muu üle naljatades teema üles võtta ning seda viraalselt kasutada,“ lisas Luka. 

Tudengite pakutud lahendused:




“Loovreklaam” on TLÜ reklaami ja suhtekorralduse õppekava osa, kus Imagine TBWA loovjuht ja partner Sven Luka ning Utopia kaasomanik ja loovjuht Alvar Jaakson teevad tudengitele nö agentuurisimulatsiooni. Tudengid lahendavad nii reaalseid kui väljamõeldud briife ja pakuvad loovlahendusi, mida nad lõpuks ka oma portfoolios kasutada saavad. Kolme kuu vältel külastatakse ka mitmeid Eesti tippagentuure, kus tudengitel avaneb võimalus vestelda loovjuhtide, copywriterite ja teiste valdkonna ekspertidega.  

Loe ka: Projekt “Loovreklaam” viib tudengid koolipingist reaalsesse reklaamimaailma.

Kokkuvõtte tegi: Helena Vaht, kommunikatsioonibüroo Dalton

Liitu uudiskirjaga